تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۹۷۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچ موردی از بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان تأیید نشد
 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از تمام بیماران حاد تنفسی آزمایش گرفته می شود و تا این لحظه حتی یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در آبادان، خرمشهر و شادگان ثبت نشده است.

 آرش یلالی عصر امروز در جلسه شورای سلامت خرمشهر اظهار کرد: هیچ مورد از بیماری کرونا در مجموعه شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان (جنوب غرب خوزستان) شاهده نشده است و تمام موارد حاد تنفسی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند از لحاظ کرونا نمونه گرفته می‌شود و به طور سریع به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

وی افزود: از تمام موارد حاد تنفسی برای اطمینان یافتن تست آنفولانزا و کرونا هم‌زمان گرفته می‌شود و بستری در بخش ایزوله به معنای ابتلاء به بیماری نیست.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان به اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: غربالگری استاندارد جهانی برای مداخل مرزی که بررسی علائم تب است، در حال انجام است.

وی افزود: در مجموعه درمانی اعم از بخش دولتی و خصوصی در این مدت، نسبت به آخرین اطلاعات و نحوه مدیریت مربوط به ویروس کرونا و نحوه اطلاعات حفاظت فردی به روز رسانی و در سه نوبت دستورالعمل دریافت شده است.

یلالی با بیان اینکه تمام نیروها و کادر درمانی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی آمادگی لازم را پیدا کردند، تأکید کرد که آموزش مراقبت و محافظت فردی در رسانه‌ها با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار