تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۹۷۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد خدمات محرومیت‌زدایی مرکز فرهنگی امام حسین (ع) اهواز
برنامه‌ها و خدمات درمانی، آموزشی، علمی و حقوقی مرکز امام حسین (ع) اهواز در سال ۹۸ به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.
  مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) تحت اشراف آیت الله عباس کعبی نماینده و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در سال جاری شاهد گسترش برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، علمی و آموزشی بوده است.

این مرکز فرهنگی در چندین محور فعالیت می‌کند که مهمترین آنها عبارتند از:
۱. حسینیه (برگزاری مجالس عزاداری و مناسبت های ملی و مذهبی)
۲. فاطمیه
۳. حوزه علمیه امام حسین(ع)
۴. کتابخانه عمومی امام رضا(ع) با ۱۳ هزار جلد در فاز نخست
۵. دانشگاه "جامعة المصطفی العالمیة"
٦. اجرای طرح شنبه های پزشکی(ارائه خدمات رایگان پزشکی به عموم مردم)
۷. اجرای طرح دوشنبه های حقوقی(طرح ندای عدالت) شامل ارائه خدمات رایگان مشاوره حقوقی و قضایی به عموم‌مردم
۸. طرح سه شنبه های قرآنی
۹. راه اندازی قرارگاه مردمی امام حسین (ع) جهت کمک به سیل زدگان استان خوزستان
۱۰. راه اندازی موسسه خیریه (سبیل الخیر امام حسین) و تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۰۹ یتیم در استان خوزستان و کمک های فراوان به فقرا و مساکین و ...

 جلیل بیت مشعل مدیر دفتر آیت‌الله کعبی با اشاره به ارائه خدمات درمانی در این مرکز، اظهار کرد: در طرح شنبه های پزشکی که به طرح طبیب دوار معروف است، این مرکز در ابتکاری جالب اقدام به تشکیل شبکه درمان غیرمتمرکز نموده است.

وی افزود: در این طرح، روزهای شنبه هر هفته یکی از پزشکان سرشناس استان در تخصص های مختلف در دفتر آیت الله کعبی مستقر شده و به ارائه خدمات پزشکی رایگان می‌کنند.

 بیت مشعل گفت: در این چارچوب، داروی مراجعان کم بضاعت در یک‌مکانیزم از قبل تعریف شده، از سوی داروخانه هایی که داوطلبانه در این طرح خیرخواهانه و اجتماعی شرکت نموده اند رایگان تامین می‌شود؛ همچنین چنانچه بیماران عزیز نیاز به آزمایش، دندانپزشکی، تصویربرداری، ام آر آی یا سی تی اسکن نیاز داشته باشند نیز طبق این مکانیزم تعریف شده توسط پزشکان و مجتمع های پزشکی همگام با این طرح، با ارائه نامه از سوی دفتر آیت الله کعبی انجام می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به طرح دوشنبه های حقوقی که به طرح ندای عدالت معروف شده، عنوان کرد: جمعی از برجسته ترین حقوقدانان استان و کشور اعم از قضات، وکلا، کارشناسان و .. در روزهای دوشنبه در مرکز امام حسین (ع) مستقر و به ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به صورت رایگان می‌پردازند.

مدیر دفتر آیت الله کعبی بیان کرد: این طرح در ماه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن ماه ۹۸ آغاز و بحمدالله با استقبال بسیار خوب و کم‌نظیر مردم عزیز قرار گرفته است.

 وی همچنین به طرح سه شنبه‌های قرآنی (با عنوان فاستمع لما یوحی) اشاره کرد و گفت: جامعه قرآنی استان خوزستان متشکل از اساتید داوران پیشکسوتان قاریان حافظان مبتهلان گروههای تواشیح و عامه مردم، سه شنبه هر هفته در دفتر آیت الله کعبی گردهم می‌آیند و از آیات الهی و معارف ناب آل بیت رسول الله (علیهم صلوات الله) سیراب می شوند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار