تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۹۷۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دادستان اهواز: با گران‌فروشان ماسک و مواد ضدعفونی کننده برخورد می‌کنیم
 معاون دادستان اهواز گفت: گشت ویژه نظارت بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی تشکیل شده تا از سوء استفاده افراد فرصت طلب جلوگیری شود و در این راستا با گران فروشان برخورد خواهیم کرد.

علی بیرانوند اظهار داشت: این گشت ویژه بازررسی با هماهنگی دادستانی فعالیت خود را از روز شنبه به صورت مشترک شامل بازرسان ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و داروی اهواز آغاز کرد.

وی افزود: وظیفه اصلی این بازرسان نظارت بر نحوه توزیع و قیمت ماسک، ژل ضدعفونی و سایر اقلام مرتبط با محافظت از افراد در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

بیرانوند ادامه داد: در صورت کشف هرگونه احتکار و یا گران فروشی طبق مقررات مربوط به اخلال گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه پلمپ و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون دادستان اهواز گفت: در اولین روز از آغاز به کار این بازرسان، یک عرضه کننده مواد بهداشتی در اهواز به دلیل گران‌فروشی  را شناسایی و واحد آن را پلمپ کرده و او را تحت پیگرد قضایی قرار داد.

وی توضیح داد: یکی از دلایل اصلی کمبود ماسک و مواد ضد عفونی در بازار ترس مردم از ویروس کرونا و تقاضای بیش از نیاز مردم بوده است  که اگر شهروندان به این مسائل توجه کنند و تقاضاهای خود را کاهش دهند شاهد سوء استفاده عده ای فرصت طلب نخواهیم بود.

معاون دادستان اهواز تاکید کرد : تا کنون مورد مثبتی  از کرونا ویروس در اهواز شناسایی نشده و با هماهنگی‌های لازم تمامی تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با این ویروس در اهواز پیش بینی شده است.

بیرانوند از مردم خواست هر گونه احتکار و گرانفروشی  در زمینه ماسک، ژل ضد عفونی کننده، الکل، دستکش و سایر موارد  را به این دادستانی اطلاع داده تا افراد فرصت طلب تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیازی به استفاده کردن همه افراد از ماسک نیست و تنها  افرادی که علائم تنفسی، سرفه ، تب و یا سردرد دارند و یا افرادی که در ارتباط با بیماران مشکوک قرار دارند بهتر است  از ماسک استفاده کنند تا از انتشار قطرات تنفسی جلوگیری کند ولی افراد سالم نیاز به ماسک ندارند.

فرهاد ابول نژادیان گفت: کادر درمانی نیز در معرض تماس با افراد مختلف برای محافظت بهتر است از ماسک استفاده کنند  و بهترین ماسک هم نوع N۹۵  است که برای جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی مناسب به نظر می رسد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی‌های اشتباه و نگرانی باعث شده  مردم به سمت داروخانه ها و یا مراکز تجهیزات پزشکی هجوم ببرند و موجودی کاهش یابد.

 حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: به زودی توزیع رایگان ماسک و ضد عفونی کننده در استان خوزستان شروع می شود که دیروز صبح از قم آغاز شده و در استان نیز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ نفر را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۱ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار