تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۹۷۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیگ یک از فوتبال حرفه‌ای فاصله دارد / در مسابقات حساس از داوران باتجربه استفاده شود
 سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با بیان این‌که سطح لیگ یک نسبت به فوتبال حرفه‌ای فاصله دارد، گفت: متاسفانه به دلایلی از جمله نبود امکانات لازم، شاهد آن کیفیت لازم در لیگ یک نیستیم.

امیر خلیفه‌اصل  در خصوص سه برد متوالی این تیم در لیگ دسته یک فوتبال کشور، اظهارکرد: هر اتفاقی که رقم خورده است، به خاطر زحمات بازیکنانم، یکدلی و سنگ تمام گذاشتن آن‌ها در تمرینات و مسابقات است. بازیکنانم انرژی مثبتی به هم می‌دهند و همین عامل موفقیت تیم در سه دیدار اخیر بوده است.

وی ادامه داد: البته این سه بازی تمام شده است و برای ما به تاریخ پیوسته‌اند. اکنون نیز باید بازی به بازی پیش برویم. این هفته یک بازی دشوار با ملوان داریم که باید تمام تلاش‌مان را برای موفقیت در این دیدار به کار بگیریم. شرایط‌مان خوب است، اما باید حواس‌مان را جمع کنیم زیرا طی ۲۲ روز در پنج دیدار باید به میدان برویم. در این شرایط، ریکاوری تیم خیلی مهم است و امیدوارم با کسب نتایج خوب، دل مردم خوزستان را شاد کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه با بیان این‌که ملوان یک تیم بسیار خوب، ریشه‌دار و با سابقه خوب در فوتبال ایران است، گفت: ملوان همیشه قابل احترام بوده و امسال نیز یک تیم خوب و جسور است. ضمن این‌که از یک مربی باتجربه بهره می‌برد. همیشه تیم‌های آقای احمدزاده خوب و سخت‌کوش بوده‌اند و خوب فوتبال بازی کرده‌اند. البته تنها هدف ما در این دیدار کسب سه امتیاز بازی است.

وی همچنین با قدردانی از مدیریت باشگاه استقلال خوزستان، اعضای هیات مدیره و رئیس شرکت گروه ملی، عنوان کرد: حمایت تمام دوستان باعث شده است که تیم با آرامش خاطر و شرایط خوب پا به میدان بگذارد. امیدوارم بتوانیم با عملکرد خوب‌مان جواب محبت و اطمینان باشگاه را بدهیم.

خلیفه‌اصل در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ یک را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: احساسم این است که لیگ یک باید خیلی بهتر از این برگزار شود، اما متاسفانه به دلایلی از جمله نبود امکانات لازم در این رقابت‌ها شاهد آن کیفیتی که باید لیگ یک داشته باشد، نیستیم و قطعا این موضوع روی بازیکنان و تیم‌ها تاثیر بسیاری می‌گذارد و سطح لیگ یک را پایین می‌آورد.

وی ادامه داد: همچنین فشردگی مسابقات و مصدومیتی که برای بازیکنان در پی دارد، از دیگر عوامل تاثیرگذار روی کیفیت لیگ یک است. اگر فدراسیون بتواند برای سال‌های آینده به صورتی برنامه‌ریزی کند که فرصت ریکاوری بین دو بازی برای تیم‌ها به وجود بیاید، کیفیت لیگ یک هم بالاتر خواهد رفت. در هر صورت لیگ یک ایران نسبت به فوتبال حرفه‌ای فاصله دارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره داوری‌ها در لیگ یک نیز گفت: فدراسیون حق دارد که از داوران جوان خود استفاده کند اما نکته مهم این است که باید بازی‌هایی را که در بالای جدول و پایین جدول تعیین‌کننده هستند، نیز در نظر بگیرد و حداقل در این دیدارهای حساس و تعیین‌کننده از داوران باتجربه و لیگ برتری استفاده کند. زیرا با یک سوت اشتباه ممکن است، سرنوشت تیمی تحت تاثیر قرار بگیرد. داور هم انسان و ممکن است که دچار اشتباه شود. اما امیدوارم این اشتباهات در بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز به حداقل برسد.

وی همچنین با تاکید بر این‌که جایگاه استقلال خوزستان، این‌جای جدول و حضور در لیگ یک نیست، عنوان کرد: یکسری مسائل دست به دست هم داد که استقلال خوزستان از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کند، اما اکنون ما بازی به بازی پیش می‌رویم و نیم‌نگاهی به لیگ برتر داریم. اگر این مهم به دست آمد، که چه بهتر و اگر هم نشد، قطعا می‌خواهیم بالای جدول باشیم و با کسب رتبه خوب به کارمان پایان دهیم.

خلیفه‌اصل در پایان با اشاره به برگزاری دیدارهای فوتبال بدون حضور تماشاگر به منظور پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، گفت: هواداران در هر شرایطی کمک حال تیم بوده‌اند و ما به حمایت آن‌ها نیاز مبرم داریم. حضور نداشتن آن‌ها در بازی خانگی این هفته برابر ملوان نیز برای ما سخت است و جای خالی آن‌ها احساس می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار