تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۷۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع آب کوت‌عبدالله ناشی از شکستگی لوله آب‌حیات است
  مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب اهواز گفت: مشکل قطعی آب شهر کوت‌عبدالله و مرکز شهر اهواز در روزهای گذشته ناشی از شکستگی لوله آب‌حیات بوده‌است.

بهنام مریدی افزود: خط لوله آب حیات بامداد امروز ترمیم شده است اما تا ۴۸ ساعت پس از بازگشت آب به شبکه امکان نوسان وجود دارد انتظار می رود مشکل افت فشار آب شهر کوت عبدالله ظرف ۲۴ ساعت آینده به طور کامل حل شود.

وی افزود: بخشی از لوله انتقال آب حیات دچار پوسیدگی بود به همین دلیل در سه راه تپه دچار شکستگی شد.

مریدی یادآور شد: حدود ۲۰ درصد آب شرب شهرستان های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون از منبع داخلی یعنی رودخانه کارون تامین می شود، ۱۰ درصد آب شرب از طریق آب حیات و ۷۰درصد از طریق طرح آبرسانی غدیر است.

یکی از شهروندان ساکن در شهر کوت عبدالله امروز با انتقاد از وضعیت نابسامان تامین آب شرب در این شهر بیان کرد: در شرایطی که مسئولان حوزه بهداشت و سلامت به صورت مستمر درخصوص شست و شوی دست ها برای مقابله با ویروس کرونا هشدار می دهند ما حتی در تامین آب شرب نیز دچار مشکل هستیم.

کریم حردانی با اشاره به اینکه مشکل قطعی و افت فشار آب در این شهر ریشه دیرینه دارد افزود: ما ناچار هستیم هر روز با بشکه برای نیازهای روزانه آب تهیه کنیم.

کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون شهر جدیدی است که در زمستان سال ۹۱ با ایجاد شهرستان کارون از شهرستان اهواز جدا شد و به عنوان مرکز این شهرستان قرار گرفت که از ادغام مناطق کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد ایجاد شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار