تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برپایی اردوگاه اضطراری برای اسکان اهالی روستای تاسوله گتوند
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تمهیدات لازم برای جابه جایی اهالی روستای تاسوله شهرستان گتوند در صورت شدت گرفتن بارندگی در این منطقه و در معرض خطر قرار گرفتن اهالی منطقه فراهم شده‌است.

علی پهلوان بیان کرد: یکی از روستاهایی که با توجه به هشدار مدیریت بحران در پی بارش شدید باران در هفته جاری در معرض احتمالی سیلاب و آسیب قرار دارد روستای تاسوله در گتوند است.

وی گفت: در صورت بارش شدید باران و قرار گرفتن در معرض خطر اهالی این روستا که ۳۰ خانوار می باشند به اردوگاه اضطراری برپا شده در شهرستان گتوند منتقل خواهند شد، در حال حاضر هیچ فردی از این روستا به اردوگاه منتقل نشد است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در هر شهرستان نقاطی همچون ورزشگاه ها و یا فضای باز ایمن به عنوان اردوگاه اضطراری انتخاب شده است تا در صورت وقوع خطر ناشی از بارش شدید باران در هفته جاری مردم به این نقاط هدایت شوند.

پهلوان افزود: برپایی اردوگاه اضطراری بر عهده هلال احمر است اما ضدعفونی کردن و پاکسازی اردوگاه ها برعهده دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی است و در صورت استفاده از این اردوگاه ها ضدعفونی خواهند شد.

سامانه بارشی جدیدی از دوشنبه در خوزستان فعال شده است این سامانه تقویت شده و بیشتر آن در حوضه آبریز کرخه، کارون و دز اتفاق می‌افتد اما بازه زمانی آن کوتاه و عمده بارش‌های آن  براساس پیش‌بینی هواشناسی در دوشنبه شب تا اوایل چهارشنبه هفته جاری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرده است که امکان آبگرفتگی در برخی مناطق شهری مانند اهواز، آبادان، کارون و خرمشهر وجود دارد.

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی بارش بین ۲۵ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی در مرکز خوزستان وجود دارد که اگر پیش بینی درست باشد در برخی مناطق آبگرفتگی رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا یک سامانه بارشی به همراه بارش های شدید از اواسط روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر چهارشنبه ( پنجم تا هفتم اسفندماه ۹۸) وارد استان خوزستان می شود که بنابر پیش بینی هواشناسی احتمال سیل آسا بودن آن در حوضه‌های آبی خوزستان می‌رود.

شهرستان گتوند در شمال استان بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار