تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگران انتقال "کرونا" از طریق نان نباشید
  رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با تاکید بر رعایت بهداشت در نانوایی‌ها گفت: توصیه‌های کرونایی به نانوایان انجام شده است و همچنین با توجه به بالا بودن دمای پخت نان، جای نگرانی در خصوص کرونا نیست.

امیر دهقان اظهارکرد: همیشه و حتی پیش از بحث کرونا و شیوع این بیماری، بر بهداشت نانوایان تاکید شده است و نانوایان نیز در این زمینه نسبت به رعایت بهداشت اقدام می‌کنند.

وی افزود: نانوایان همیشه ملزم به استفاده از روپوش، کلاه و سایر وسایل بهداشتی هستند. اکنون نیز با توجه به شیوع این بیماری به نان فروش‌ها گفته شده که از دستکش استفاده کنند زیرا آن‌ها با پول سر و کار دارند و این مساله ممکن است منجر به انتقال بیماری شود.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شود ویروس کرونا در حرارت بالا از بین می‌رود، جای نگرانی در این خصوص نیست و به جز رعایت بهداشت فردی توسط نانوایان نباید نگران موضوع دیگری در این زمینه بود.

دهقان خاطرنشان کرد: در اکثر نانوایی‌ها تماس مستقیم خمیر با دست اتفاق می‌افتد اما با توجه به اینکه این خمیر در تنوری با دمای بالای ۳۰۰ درجه حرارت می‌بیند و پخته می‌شود، نباید نگران ویروس کرونا باشیم. با این وجود تاکیدات فراوانی بر رعایت بهداشت فردی از سوی اتحادیه نانوایان اهواز به نانوایی‌ها می شود.

وی ادامه داد: میزی که برای سرد کردن نان، بیرون از نانوایی‌ها وجود دارد نیز پس از هر پخت توسط نانوایان تمیز و ضدعفونی می‌شود و نباید نگران این مساله بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار