تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۹۷۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطمینان کاذب درخصوص کرونا به مردم داده نشود
 مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اطمینان کاذب به مردم در خصوص ویروس کرونا به مردم داده نشود تا مردم به نکات بهداشتی و مراقبتی توجه هرچه بیشتر را داشته باشند.

سید محمد علوی روز سهشنبه در کمیته پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با حضور متخصصان عفونی خوزستان در سرسرای هلال احمر استان بیان کرد: مطالب مختلفی همچون از بین رفتن ویروس کرونا بر اثر گرما و یا مبتلا نشدن کودکان به این بیماری بیان شده است؛ این مطالب از سوی کشور چین بر اساس تجربیات آنها بیانن شده اما مشخص نیست که در ایران نیز این ویروس همین عکس العمل را داشته باشد.

وی گفت: به همین منظور تقاضا دارم که در بیان مطالب از سوی افراد مختلف دقت لازم انجام شود و اطمینان کاذب در خصوص این ویروس به مردم اعلام نشود. مردم باید به تمام نکات بهداشتی و مراقبتی اعلام شده از سوی بهداشت را در هر گروه سنی رعایت کنند.

ترس از استرس مردم بیش از ویروس کرونا

مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: ترس از نگرانی مردم بیشتر از ویروس کرونا است؛ اپیدمی شدن استرس در بین مردم می تواند فجایعی را در پی داشته باشد.

وی گفت: میزان مرگ ومیر بر اثر این بیماری پایین است و باید با مراقبت از بیماران میزان مرگ و میر بر اثر این ویروس را کاهش دهیم.

علوی بااشاره به اینکه حفاظت از کارکنان بهداشت و درمان و بیمارستان ها نیز بسیار اهمیت دارد بیان کرد: وسایل محافظت فردی و ماسک برای کارکنان بیمارستان های خوزستان در حال خریداری است و ۲۰ هزار ماسک برای این افراد تهیه شده است.

هیچ مدل درمانی معتبری برای کرونا نیست

مدیر گروه بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم اکنون هیچ مدل درمانی معتبری برای درمان کرونا ویروس وجود ندارد.

وی گفت: در صورتی که کمیته کشوری یک مدل درمانی را تایید و ارایه دهد امکان استفاده از آن روش را خواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز بیان کرد: پایداری ویروس کرونا یکی از مشکلات مقابله با آن است؛ با استفاده از مواد غذایی مقوی و گیاهی باید مقاومت بدن را مقابل این ویروس بالا برد.

علی خدادادی افزود: باید اعتماد عمومی را در این شرایط بالا برد تا امید و مشارکت در بین مردم برای مقابله با این بیماری افزایش یابد؛ برخی افراد به دنبال از بین بردن اعتماد در بین مردم و تشویش اذعان عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های بهداشتی در خوزستان در شرایط مطلوبی است گفت: باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای برای مقابله با این ویروس استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: باید جلوی فعالیت افراد سودجو که به دنبال افزایش قیمت و کمیاب شدن لوازم بهداشتی هستند گرفته شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی نشده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار