تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرخص‌شدن افراد دارای تست منفی کرونا از بیمارستان رازی اهواز
  رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه نمی‌توان تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا را در خوزستان اعلام کرد گفت: بیماران قرنطینه شده در بیمارستان رازی اهواز که نتیجه آزمایش آنها نسبت به ویروس کرونا منفی بوده، روزانه در حال مرخص شدن از این بیمارستان هستند.

فرهاد ابول نژادیان روز سه شنبه در حاشیه آغاز به کار آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در اهواز بیان کرد:هم اکنون تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان در سطح بالایی از آمادگی برای مقابله و کنترل این بیماری قرار دارند.

وی بیمارستان رازی اهواز را به عنوان مرکز معین برای قرنطینه کردن افراد مشکوک به این بیماری بیان کرد و ادامه داد: آزمایشگاه فوق تخصصی ویروس کرونا از روز سه شنبه فعالیت خود را با پشتیبانی اساتید گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای تشخیص کرونا ویروس آغاز کرد. این آزمایشگاه در کمتر از ۴۸ ساعت آماده و تجهیز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه این آزمایشگاه پذیرش حضوری ندارد، گفت: همکاران پزشک ما اگر در بیمارستان‌ها به بیماری مشکوک شوند، نمونه او را می‌گیرند و یکی از ماموران بهداشت، نمونه را به این آزمایشگاه می‌آورد تا آزمایش‌ لازم صورت بگیرد.

ابول نژادیان ادامه داد: به دلیل ایزوله بودن آزمایشگاه و اینکه این ویروس با انتقال خود نمونه هم قابل سرایت خواهد بود، امکان مراجعه مردم وجود ندارد، بنابر این هیچ کس نباید به آزمایشگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: در این خصوص مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی با تعیین چرخه انتقال نمونه‌ها توجیه شده‌اند و هر بیماری که علایم مشکوک از جمله تب، تنگی نفس، سرفه، درد عضلانی و ضعف دارد باید حتما به پزشک مراجعه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بر حسب معاینه در صورت نیاز ۲ نمونه آزمایشگاهی از بیمار گرفته خواهد شد، گفت: این نمونه‌ها از نظر آنفولانزا و از نظر کرونا ویروس چک می‌شوند و در صورتی که کرونا ویروس فردی مثبت اعلام شود، اقدامات درمانی توسط تیم‌های درمانگر انجام خواهد شد.

به گفته ابول نژادیان در صورتی که نمونه فردی مثبت اعلام شود، نسبت به قرنطینه سازی شخص و خانواده او اقدام خواهیم کرد.

تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در خوزستان گزارش نشده است و بیمارستان رازی اهواز به عنوان معین در نظر گرفته شده که موارد مشکوک برای بررسی به آن ارجاع می‌شوند.

مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر خوزستان به منظور حفظ نکات ایمنی و بهداشتی و به درخواست مردم و رفع نگرانی بهداشتی آنها، تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار