تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۹۷۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور مجوز مالچ‌پاشی از سوی محیط‌ زیست خوزستان
  سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از صدور مجوز مالچ‌پاشی در استان توسط اداره‌کل محیط زیست خوزستان خبر داد.

کوروش کیانی  اظهار کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام‌شده اداره‌کل محیط زیست خوزستان مجوز لازم برای مالچ‌پاشی در مناطق موردنظر را صادر کرده است و ظرف چند روز آینده عملیات مالچ‌پاشی در این مناطق آغاز خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون در حال بررسی برای آغاز عملیات در خوزستان هستیم تا بتوانیم به هر میزان که امکان آن باشد در مناطق خارج از مناطق حفاظت‌شده محیط زیست نسبت به مالچ‌پاشی اقدام کنیم.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر مساله و مشکل خاصی در بحث تامین و حمل مالچ به مناطقی که قرار است کار مالچ‌پاشی در آنجا انجام شود وجود ندارد و مالچ موردنیاز نیز تامین شده است.

کیانی عنوان کرد: کار مالچ‌پاشی در مناطقی که برای زیستگاه‌های طبیعی خطرناک است قطعا انجام نمی‌شود و این عملیات فقط در مناطقی انجام می‌گیرد که ماسه‌های متحرک بدون پوشش وجود داشته باشد زیرا این ماسه‌ها برای سلامت زیستگاه‌ها و رویشگاه طبیعی یک خطر به شمار می‌آیند و باید به وسیله مالچ پوشش داده شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: زمانی که ماسه‌های متحرک بدون پوشش وجود داشته باشد، وزش باد باعث جابه‌جایی آن‌ها می‌شود و دیگر پوشش‌های منطقه را نیز مدفون می‌کند. از این رو باید در مناطقی که ماسه‌های متحرک بدون پوشش وجود دارد نسبت به پوشش آن‌ها با مالچ یا دیگر روش‌ها اقدام کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار