تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزمایش استخرهای آبادان از نظر میکروبی
  مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز به کار بخش جدید میکروبی در آزمایشگاه‌های آب محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این بخش آب ۱۳ استخر آبادان از نظر میکروبی آزمایش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان جعفر ربیحاوی چهارشنبه اظهار داشت: تاکنون پایش‌های میکروبی صورت‌گرفته در بخش میکروبی استخرها به کلیفرم‌های گرماپای اختصاص داشت که با همت کارشناسان گروه سلامت محیط، آزمون‌های هتروتروف نیز به عنوان بخش جدید میکروبی در سال۹۸  به فعالیت‌های این آزمایشگاه‌ افزوده شد.

وی افزود:وضعیت آلودگی میکروبی استخرها در بخش جدیدی که بیشتر مربوط به تاسیسات تصفیه آب می‌شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ربیهاوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام گرم سال و استقبال بیش از پیش مردم از استخرهای شنا به منظور حفظ و ارتقا سطح سلامت شناگران شاخص‌های کیفی بیشتری از آب استخرهای شنا مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرد.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: کارشناسان بهداشت محیط مراکز تحت پوشش پس از بازدید از تاسیسات و محیط فیزیکی استخرها به بررسی مواردی از قبیل کدورت، کلر آزاد باقیمانده و pH آب کرده و از حوضچه ها نیز نمونه‌برداری انجام می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در استخرها با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

ربیحاوی افزود: استخرهایی که دارای آلودگی باشند به مراجع قضایی معرفی شده و در صورت عدم رفع نواقص پلمب خواهند شد.

۱۳ استخر در آبادان فعالیت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار