تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با کرونا
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به راه‌های مقابله با ویروس کرونا گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن راه مقابله با کرونا است.

شاپور مسعودی‌فر  کاهش استرس و فشار روانی را موجب تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و افزود: باید امید به موفقیت و غلبه بر ویروس کرونا در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی پیرامون کرونا اظهار داشت: ۸۱ هزار نفر در ۴۲ کشور جهان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند که ۹۶ درصد این موارد در چین بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: ۹۵ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۶ نفر از این تعداد فوت کردند و ۲۵ نفر به سلامت ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰‌ها نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیاز به بستری پیدا نکردند و با استراحت و درمان ساده خوب شدند، گفت: بروز علائم بیماری بین ۲ تا ۱۴ روز طول می‌کشد و به طور میانگین یک نفر بین ۲ تا سه نفر را بیمار می‌کند.

مسعودی‌فر با اعلام ضریب مرگ ۲ درصدی کرونا بر لزوم شناسایی و بیان راه‌های انتقال بیماری در جامعه تاکید کرد و افزود: ۱۰ درصد از جانباختگان مبتلا به کرونا در چین زیر ۳۰ سال سن داشتند و فقط یک درصد جانباختگان زیر ۱۰ سال بودند.

وی یافتن ردپای ویروس در جمعیت شهرها و روستاها و قطع کردن راه‌های انتقال ویروس را برای کنترل ویروس کرونا ضروری خواند و اظهارداشت: ویروس از طریق تنفس و سطوح آلوده از فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ویروس کرونا بدلیل سنگین بودن در هوا نمی‌ماند و با نشستن روی سطوح آنها را آلوده می‌کند، افزود: این ویروس تا ۹ روز روی سطوح بیرونی می‌ماند لذا گندزدایی اماکن و شستن مستمر دست‌ها برای جلوگیری از انتقال این بیماری ضروری است.

وی سرفه، گلودرد، لرز و تنگی نفس را از علائم فرد مشکوک به کرونا دانست و گفت: نخستین کرونا در سال ۱۹۶۰ شناخته شد؛ تا قبل از آن این ویروس‌ها بی‌آزار شناخته می‌شدند، هم اکنون هم تعدادی از سرماخوردگی‌ها کرونا هستند.

مسعودی‌فر افزود: موارد مشکوک به کرونا(کووید-19) افرادی هستند که سابقه تماس با مورد قطعی داشته‌اند یا در مناطق اپیدمی چین یا قم بوده‌اند.

وی ادامه داد: آزمایش‌هایی از افراد مشکوک گرفته می‌شود و احتمال دارد عده‌ای از آنها بستری شوند و عده‌ای با تجویز دارو در منزل استراحت می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

مدارس و دانشگاه‌های استان خوزستان بدلیل ورود کرونا به کشور تا ۱۵ اسفندماه امسال تعطیل شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار