تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرم‌افزار "زیست‌دوست" برای تفکیک زباله در اهواز راه‌اندازی شد
 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: نرم‌افزار "زیست‌دوست" با هدف ارتباط شهروندان با مجریان طرح جمع‌آوری زباله‌های قابل تفکیک در اهواز راه‌اندازی شد.

محمدرضا قنواتی بیان کرد: این نرم‌افزار با هدف تفکیک زبالههای خشک راه اندازی شده است، راه اندازی تورهای مجازی و ارائه اقلام تشویقی بخشی از اقدامات درنظر گرفته شده برای این نرم افزار است، این نرم افزار پس از اتمام دوره آزمایشی به صورت گسترده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز توضیح داد: تاکنون یکهزار و ۲۲۰ زباله گرد در اهواز شناسایی شده اند اما پیش بینی ما فعالیت یکهزار و ۵۰۰ زباله گرد در سطح شهر اهواز است.

وی با اشاره به نامگذاری این افراد به سفیران سلامت افزود: ۲ پیمانکار برای قسمت غرب و شرق اهواز تعیین شده است و پیمانکار نیمه غرب اهواز از روز گذشته تاکنون اقدام به پلاک بندی موتورسیکلت ها و توزیع لباس بین ۱۳۰ نفر کرده است.

قنواتی گفت: زباله گردها یا همان سفیران سلامت قسمت شرق نیز ظرف هفته آینده ساماندهی می شوند، پیش بینی می شود که موتورسیکلت های تمام این افراد تا پایان پلاک بندی شود.

وی یادآور شد: گام بعدی تعیین ساعت کاری برای سفیران سلامت است، درحال حاضر این افراد در تمام ساعات شبانه روز آزادانه در سطح شهر فعالیت می کنند اما مقرر شد پس از ساماندهی ساعت کاری آنها از ساعت ۱۹ تا ۲۴ باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در بخشی دیگر درخصوص لزوم آگاهی بخشی به کارگران سایت زباله برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از روزهای گذشته با همکاری بهداشت غرب و شرق اهواز آموزش کارگران سایت جمع آوری زباله آغاز شده است تا راه های پیشگیری از این ویروس به آنها آموزش داده شود.

روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار