تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۷۸۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سکوت شهرداری اهواز در بحبوحه بحران‌های شهری
  کلانشهری است که در سال‌های اخیر با بحران‌های مختلفی در حوزه‌ شهری مواجه شده است؛ ریزگردها، پس‌زدگی فاضلاب، سیل، فرونشست زمین و آبگرفتگی شدید در پی بارندگی، برخی از این بحران‌ها هستند.

با توجه به شرایط اهواز، لازم است مدیریت شهری در ارتباط مداوم با اصحاب رسانه باشد تا به طور مستمر در زمینه مشکلات شهر و اقدامات انجام شده، پاسخگوی افکار عمومی باشد. این در حالی است که از زمان آغاز مدیریت جدید شهری تاکنون، موسی شاعری شهردار اهواز نشست خبری برگزار نکرده و به تماس خبرنگاران با تلفنش پاسخ نداده است. خبرنگاران تنها در حاشیه مراسم یا جلسات در دیگر ارگان‌ها مانند شورای شهر یا استانداری خوزستان می‌توانند شهردار را پیدا کنند و در جمع دیگر مسئولان احتمالا موفق به پرسیدن سوال خود از شاعری شوند البته اگر شهردار پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد.

 علاوه بر این موضوع، شهردار اهواز در بدو به دست گرفتن سکان مدیریت شهری اهواز در اردیبهشت ماه امسال، ‌رؤسای سازمان‌های شهرداری اهواز را ممنوع‌المصاحبه کرد و از آن زمان تنها معاونین وی حق مصاحبه داشتند. با گذشت زمان، شرایط برای برقراری ارتباط کمی بهتر شد اما باز هم خبرنگاران به سختی می‌توانستند با رؤسای سازمان‌های شهرداری اهواز ارتباط برقرار کنند.

مدتی پیش شاعری، سخنگوی شهرداری اهواز را منصوب کرد و عنوان شد که رسانه‌ها از این به بعد باید پاسخ سوالات خود را تنها از این کانال به دست بیاورند.

در یکی دو روز گذشته با وجود بارندگی‌ در اهواز احتمال می‌رفت که آبگرفتگی شدیدی در شهر رخ دهد اما معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نمی‌توانست در این زمینه پاسخگو باشد و بیان کرد که در خصوص اجازه مصاحبه ابهام وجود دارد و تنها سخنگوی شهرداری اهواز در این زمینه اجازه مصاحبه دارد.

 سخنگوی شهرداری اهواز در ۲۴ ساعت گذشته هیچکدام از تماس‌ها را پاسخ نداده است.

رضا علیجانی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز نیز در خصوص ممنوع‌المصاحبه شدن معاونین شهرداری اهواز گفت: شهردار معاونین خود را ممنوع‌المصاحبه نکرده است اما سخنگوی شهرداری در زمان وقوع حوادث یا بحران‌ها مانند بارندگی و آبگرفتگی یا کرونایروس صحبت می‌کند.

وی افزود: با این وجود، مثلا در خصوص موارد جزئی مانند آسفالت منطقه ۳، شهرداران مناطق یا معاونین شهرداری می‌توانند مصاحبه کنند.

با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه و نگرانی انتشار کروناویروس و همچنین بارندگی و در پی آن پس‌زدگی فاضلاب یا احتمال وقوع حوادث دیگر، این پرسش مطرح است که آیا سخنگوی شهرداری اهواز می‌تواند در خصوص همه این موارد پاسخگو باشد؟ آیا در شهری که همواره با حوادث و بحران‌های مختلفی مواجه می‌شود، معاونین و شهردار اهواز باید در سکوت باشند؟

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار