تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۹۷۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگذاری انشعاب آب به استفاده‌کنندگان غیرمجاز آبادانی بدون جرائم
 مدیر اداره آب و فاضلاب آبادان از واگذاری انشعاب آب به استفاده‌کنندگان این مایع حیات بدون جرائم خبر داد.

علیرضا خلیلی نیا اظهار داشت: امور آبفا ی آبادان آمادگی دارد بدون اخذ جرایم و صرفاً با اخذ هزینه نصب و حق اشتراک نسبت به واگذاری و نصب انشعاب آب به متقاضیان اقدام کند.

وی افزود: هدف از این اقدام را توزیع عادلانه آب در سطح شهر، جلوگیری از پرت و هدر رفت آب در شبکه‌های تحت پوشش، افزایش فشار آب در شبکه‌های آب‌رسانی، صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است.

خلیلی نیا با اشاره به اعلام رضایت و خرسندی مردم از برخورد با سارقین آب و بالا بردن سلامت شبکه‌های آب‌رسانی، از شهروندانی که به‌صورت غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، درخواست کرد: با مراجعه به واحد امور مشترکین این شهرستان نسبت به دریافت انشعاب اقدام کنند تا از مزایای این طرح در موعد اعلام شده بهره‌مند شوند.

مدیر اداره آب و فاضلاب آبادان با اشاره به تمدید نشدن این مدت اعلام کرد: شهروندان آبادانی حداکثر تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند برای دریافت انشعاب اقدام کنند.

وی تأکید کرد: پس از اتمام این مدت قطعاً این بخشودگی تمدید نخواهد شد.

این مدیرمسئول در پایان اظهار کرد: با همکاری بیشتر شهروندان شاهد کاهش هر چه بیشتر استفاده غیرمجاز از این مایع ارزشمند و حیاتی که با هزینه‌های بسیار بالا و سختی فراوان تأمین و باکیفیت مناسب در دسترس مردم قرار می‌گیرد، باشیم.

وی در ادامه پیامدهای استفاده از اشتراک‌های غیرمجاز توسط شهروندان را نوسان و افت فشار آب در نقاط مختلف شهر و هدر رفت آب، استهلاک زودرس تأسیسات آب‌رسانی و بالا رفتن هزینه‌های تولید و توزیع آب در شبکه توزیع شهری از مشکلات وجود مشترکان غیرمجاز عنوان کرد و افزود: انشعابات غیرمجاز بخشی از هدر رفت آب در برآوردها حساب می‌شود که نیاز به ساماندهی دارد.

خلیلی نیا با اشاره به اینکه استفاده از انشعاب غیرمجاز پیگرد قانونی دارد و شرکت آبفای این مسئله را به شدت و جدیت پیگیری می‌کند، اضافه کرد: تمامی انشعابات غیرمجاز شناسایی شده با به‌کارگیری پیمانکاران و تلاش کارکنان مشترکین شرکت قطع و اخطارهای لازم به مالکین آنها داده شده است.

وی همچنین یکی از وظایف مهم شرکت آبفا را در اختیار قرار دادن آب آشامیدنی به همه شهروندان در یک سطح دانست.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار