تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۹۷۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد شدید با سودجویان از شرایط کرونا ویروس در خوزستان
  معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان گفت: برخورد سریع و شدید با سودجویان که از شرایط ایجاد شده بر اثر کرونا ویروس سوء‌استفاده می‌کنند از سوی دستگاه‌های نظارتی باید انجام شود.

  سید نوراله حسن زاده روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری این استان بیان کرد: متاسفانه برخی افراد در شرایط ایجاد شده بر اثر ویروس کرونا، با احتکار و یا افزایش قیمت محصولات بهداشتی شرایط را برای مردم سخت تر می‌کنند به همین منظور از دستگاه‌های نظارتی خواستار نظارت هر چه بیشتر بر بازار و داروخانه ها هستیم.

وی گفت: کرونا ویروس تمام جهان را درگیر کرده است اما شبکه‌های معاند تنها علیه ایران تبلیغات منفی و فرافکنی انجام می دهند.

حسن زاده در ادامه با اشاره به وقوع برخی تخلفات در بازار بیان کرد: تامین کالای مورد نیاز مردم در بازار می تواند از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری کند؛ البته تاجران نیز با مشکلاتی برای خرید کالا از جمله خرید با ارز آزاد روبه رو هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: کالا به اندازه کافی در خوزستان وجود دارد و افزایش قیمت برخی از کالاها به دلیل خرید کالا توسط تاجران با ارز نرخ آزاد است.

وی در ادامه با اشاره به خروج برخی شرکت ها همچون سامسونگ و ال جی به دلیل تحریم ها، از ایران بیان کرد: این شرکت ها در شرایط عادی در ایران فعالیت کردند و استفاده لازم را از منطقه داشتند اما در شرایط سخت و بحران در کنار ایران نماندند.

مسوول بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: برای شرکت بوژنه مجوز بهداشتی برای تولید مواد ضدعفونی در خوزستان صادر شده و امکان تولید روزانه سه تن مواد ضدعفونی را دارد.

موسی ظهیری نژاد افزود: مقرر شده تا شرکت های الکل سازی خرمشهر و رازی توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز الکل در بسته‌بندی ۱.۵ تا ۲.۵ لیتری تولید کنند.

وی ادامه داد: در حال صدور مجوز برای افزایش تولید الکل در شرکت فناوران که تولیدکننده الکل در خوزستان است هستیم.

مسوول بازرسی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: الکل بالای ۷۰ درصد بر این ویروس تاثیرگذار است.

گشت های بازرسی با همکاری سازمان صمت، معاونت غذا و دارو و نیروی انتظامی از داروخانه ها و مراکز فروش محصولات بهداشتی در حال انجام است و روز سهشنبه نیز یک فروشگاه تجهیزات پزشکی به دلیل گرانفروشی ژل ضدعفونی در اهواز پلمب شد.

سازمان صمت خوزستان از تولید کنندگان برای تولید مواد ضدعفونی کننده دعوت کرده و تاکنون یک واحد تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار