تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واسطه‌گری مهم ترین عامل افزایش قیمت ماسک در استان خوزستان است
عضو انجمن داروسازان خوزستان گفت: بازرسی از داروخانه‌ها در سطح خوزستان به شکل روزانه در حال انجام است و عامل اصلی افزایش قیمت ماسک به نبود نظارت بر شرکت‌های تولیدی و توزیعی و همچنین واسطه‌گری مربوط می‌شود.
 محمدرضا اقتداری درباره دلایل کمبود ماسک در سطح داروخانه‌های استان اظهارداشت: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده برعهده شرکت‌های بهداشتی، آرایشی است و این شرکت‌ها مانند شرکت‌های دارویی دارای پروتکل‌های نظارتی و توزیعی خاصی نیستند.

وی افزود: این شرکت‌ها به شکل خصوصی اداره می‌شود و آنها گاه برای کسب سود رفتارهای اقتصادی خاص خود را دارند. در شرایطی مانند شرایط فعلی که نیاز به این اقلام افزایش یافته است به دلیل ضعف نظارت، واسطه‌ها این اقلام را از شرکت‌های خصوصی خرید و با قیمت نامعقول به شرکت‌های توزیع دارو می‌فروشند.

عضو انجمن داروسازان خوزستان گفت: این واسطه‌ها دنبال سودجویی وسوداگری هستند. رفتارهای از قبیل احتکار و کم فروشی و گران فروشی کالاهای بهداشتی به دلیل این نوع رفتارها است.

اقتداری بیان کرد: واسطه‌گری سبب شده این اقلام در داروخانه‌ها نایاب نشود. داروخانه‌ها به شدت پیگیر تهیه این اقلام هستند ولی این شرکت‌ها به درخواست‌های داروخانه‌ها، پاسخ مناسبی نمی‌دهند.

 وی درباره بازرسی انجمن داروسازان از داروخانه‌ها بیان  کرد: بازرسی‌های معاونت غذا و دارو با مشارکت موثر انجمن داروسازان به صورت منظم و مستمر صورت می‌گیرد و اگر مورد ناهنجار مشاهده شود در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

اقتداری گفت: تیم‌های بازرسی معاونت، روزانه در سطح استان خوزستان بازرسی دارند. در روزهای اخیر نیز بر میزان و شدت این بازرسی‌ها افزوده شده است. عموم مردم می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد و پیشنهاد ونیاز خود را ازطریق شماره تلفن شبانه روزی1490به اطلاع کارشناسان برسانند.

وی با تشکر از مجاهدت شبانه روزی پرسنل داروخانه‌ها در تامین نیازهای دارویی مردم افزود: داروسازان وپرسنل داروخانه‌ها با وجود همه بی‌مهری‌های موجود، به شکل شبانه روز به خدمت رسانی و انجام وظایف حرفه‌ای و وجدانی خود ادامه می‌دهند.

 این داروساز اهوازی گفت: بسیاری از داروخانه‌های سطح استان خوزستان مقادیر قابل توجهی از اقلام بهداشتی خود را بدون هیچگونه حمایت دولتی وغیردولتی به صورت رایگان به مردم مضطرب ارائه کردند و این فرایند همچنان ادامه دارد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار