تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایثارگرانی که امید را نوید می‌دهند
 "سنگرسازان بی سنگر" جمله ای است که در هشت سال دفاع مقدس به ملکه ذهن‌ها تبدیل شده بود؛ جهادگرانی که بدون سپر برای رزمندگانشان خاکریز درست می کردند تا آنان در تیررس دشمن در امان بمانند.

  آن جهادگران بارها در خط مقدم با ساخت خاکریز جانشان را نثار کردند تا امید بخش پیروزی باشند.همانانی که در هشت سال دفاع مقدس پا پس نگذاشتند تا ایثار را فریاد بزنند و از خودگذشتگی را به ما نمایان کردند امروز نیز به تاسی از آنان پزشکان و پرستاران ایثار را  در مبارزه با کرونا ویروس نمایان کرده اند .

حدود ۹ روز است که رسما ورود ویروس کرونا به کشور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تایید شده است.اولین مورد مثبتی که در شهر مقدس قم شناسائی و متعاقب آن در چند استان دیگر هم وجود این ویروس تایید شد.

ویروسی که امروز به یک هیولا تبدیل شده و وحشت را به جان مردم و خانواده ها انداخته است به گونه ای که از ترس فراگیر شدن آن فضای آموزشی، دانشگاهی، علمی و حتی اقتصادی و اجتماعی را هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

از همان روزی که این ویروس و وجود نحس آن در کشورمان تایید شد ایثارگران بی ادعایی بسیج شدند برای مقابله آن؛ پرستاران و پزشکانی که برای جان انسانهای مبتلا به این بیماری هرگز هراسی به دل راه ندادند و جهادگونه در مقابل آن ایستادند.

به راستی اگر انسانی بداند در مواجهه با یک موضوع ممکن است جانش به خطر بیافتر چه واکنشی نشان خواهد داد آیا بازهم به نبرد با آن خواهد رفت یا به فکر تدبیری برای رهایی از آن. اگر راه اول انتخاب شود واژه ای جز شهامت و ایثار نمی توان برای آن تعیین کرد اگر هوشمندانه و انسان‌دوستانه باشد.

پرستاران و پزشکان بی ادعا که خود با خطرات این ویروس کاملا آشنایی داشته امروز برای نجات جان انسانهای مظلوم گرفتار این ویروس بسیج شده اند و بدون توجه به خطرات آن فقط و فقط به یک چیز می اندیشند و آنهم نجات جان بیماران است.

امروز در سراسر ایران اسلامی بیمارستانها و مراکزی برای بیماران کرونایی تعبیه شده است و برای هر یک از این مراکز درمانی کادرهای پزشکی مجرب در نظر گرفته شده است اما جز ایثار و فداکاری نمی تواند این افراد فداکار را در جبهه نبرد با ویروس کرونا نگه دارد.

در همان روزهای اول اعلام شد که یک پزشک در اراک به این بیماری مبتلا شد پزشکی که در خط مقدم مبارزه با کرونا مبتلا شد و طولی نکشید که دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت که مسئول مستقیم مبارزه با این بیماری بود اعلام کرد که کرونایی شده است.

در لاهیجان پرستار ۲۵ ساله در خط مبارزه با کرونا جان شیرین خود را از دست می دهد و اکنون نیز خبرها حاکی است بسیاری از پرستاران و پزشکان دیگر هم در سراسر کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا به این ویروس بی رحم مبتلا شده اند.

روز گذشته بود که  شورای اطلاع رسانی استان خوزستان در راستای هم اندیشی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل جلسه داد.که دکتر ابول نژادیان به اقدامات انجام شده آن دانشگاه گزارش می داد. در فهوای کلامش متوجه ایثارگران بی ادعا شدیم.

دکتر ابول نژادیان گفت : همین امروز تعدادی از پزشکان خوزستانی درخواست داده بودند تا شیفت کاریشان در بیمارستانهای معمولی کم شود و در مقابل آنها  نیز به بخش مراکز و بیمارستانهای مقابله با کرونا  منتقل شوند تا نقشی ایفا کنند.

وی گفت: این تفکر و این اندیشه بجز ایثارگری و جانفشانی پزشکان و پرستاران خوزستانی چیز دیگری را به ذهن متبادر نمی کند زیرا آنان هم میخواهند در این مبارزه نفس گیر خود را شریک کنند تا هر چه زودتر پرچم پیروزی را بالا ببرند.

وی از روحیه بسیار بالای کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان رازی مرکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی سخن گفت و افزود: پزشکان و پرستاران این بیمارستان و دیگر بیمارستانهای معین با روحیه بسیار خوب و مثال زدنی مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند و از هیچ کوششی تا کنون دریغ نداشته اند.

وی گفت: دانشگاه نیز مصمم است تا با مجهز کردن کادر پزشکی مربوطه اول سلامتشان را حفظ کند تا آنان بتوانند به راحتی خدمات خود را به بیماران ارائه نمایند.

وی وضعیت این بیماری در خوزستان را عادی دانست و گفت: تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ارائه راهکارهای مناسب از شیوع آن در استان جلوگیری کنیم که از جمله این راهکارها در وهله اول فرهنگسازی برای خود قرنطینه کردن خانوارها  و در ادامه فعال کردن گروههای بهداشتی در مبادی ورودی و خرجی استان از جمله پایانه های مسافربری ، فرودگاهها، اماکن عمومی و ... می باشد. 

ابول نژادیان افزود: اگر همه مردم با ستاد مقابله با کرونا همکاری کنند مهار این بیماری را خیلی زود به پایان خواهیم رساند.

تا کنون هشت مورد مثبت کرونا در خوزستان شناسایی که ۲ نفر آنان فوت کرده اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار