تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۹۷۹۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا

یکی از شهر های توریستی در جهان شهر آنتالیا در ترکیه می باشد به همین دلیل علاقه مندان به تور آنتالیا در کشور ما نیز زیاد شده است. که در این قسمت به توضیح درباره ی جاذبه های گردشگری این شهر می پردازیم

موزه باستان شناسی آنتالیا

کشور ترکیه و همچنین شهر آنتالیا دارای موزه های زیادی می باشند. یکی از مهم ترین و محبوب ترین موزه ها در آنتالیا موزه باستان شناسی می باشد که به موزه ی آنتالیا معروف شده است. مساحت این موزه 30000 متر مربع است و 13 سالن دارد در این موزه تمامی آثار قدیمی بجا مانده در آنتالیا و همچنین اطراف آن نگهداری می شود. این موزه در سال 1992 توسط سلیمان فریک در دوران جنگ جهانی اول ساخته شده است. شما در این موزه بهترین ساخته های دست ساز را به صورت یکجا میتوانید تماشا کنید و تماشای آن شگفت زده شوید. موزه باستان شناسی آنتالیا دارای 14 اتاق است که در هر اتاق اشیای متفاوتی است. در قسمت های متفاوت این موزه صنایع دستی متنوع، فسیل های دوران ماقبل تاریخ، لباس های سنتی قدیمی، مجسمه های قدیمی، تابوت های سنگی، سکه های تاریخی و سایر آثار هنری وجود دارد. از سایر امکانات این موزه میتوان به وجود مکانی برای سرگرمی کودکان نام برد همچنین در این موزه فعالیت هایی برای کودکان انجام می شود که هدف آن افزایش علاقه مندی کودک ها به آثار تاریخی و عتیقه جات است. پس اگر همرا با کودک خود به موزه آنتالیا رفتید دیگر نگران اینکه حوصله کودکان سر برود نباشید. در محدوده ی این موزه یک کافی شاپ و فروشگاه مخصوص خرید سوغاتی وجود دارد که قیمت آنها نیز بالا نیست و می توانید از آنجا خرید کنید. در آخر لازم است نکته ای را برای شما بازگو کنم، در موزه ی باستان شناسی آنتالیا حق عکس برداری برای شما وجود ندارد و این نکته را حتما در نظر داشته باشید.

بازدید از آکواریوم آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه های شهر آنتالیا، در تور آنتالیا لحظه آخری سفر باتو ارزان قیمت آفری آکواریوم آنتالیاست. این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است. این آکواریوم در قلب آنتالیا و در نزدیکی ساحل کنیالتی قرار دارد. پروژه ی احداث این مجموع آکواریوم در سال 2011 شروع شد و پس از طی کردن مراحل ساخت سرانجام در تاریخ 15 آگوست 2012 افتتاح شد. در این مجموعه 40 آکواریوم موجود می باشد همچنین دارای تونل آکواریومی می باشد که طول آن 131 و عرض آن 3 متر می باشد. این آکواریوم دارای بخش های متنوعی میباشد. در این آکواریوم علاوه بر ناحیه اقیانوسی، ناحیه جنگلی و برفی نیز موجود می باشد. در ناحیه ی جنگلی این مجموعه شما میتوانید مقیاسی کوچک از جنگل های ناحیه گرمسیری را همراه با گیاهان و جانوران مخصوص آن منطقه را مشاهده کنید همچنین ناحیه ی برفی این مجموعه که شگفت انگیز ترین بخش در این مجموعه می باشد شما را به دنیای برفی میبرد و شما این امکان را دارید که در هر فصلی حتی در وسط تابستان از دیدن برف ها لذت ببرید و یا حتی برف بازی کنید. علاوه بر مواردی که ذکر شد این مجموعه دارای شگفتی های بی نظیری می باشد برای مثال شما میتوانید در صورت تمایل لباس غواصی به تن کنید و با ماهی ها شنا کنید و حتی به آنها غذا بدهید و یا اینکه عکس های شگفت انگیزی از خود در این مجموعه به ثبت برسانید. لازم به ذکر است که در این مجموعه زمین های بازی مناسبی برای کودکان شما تعبیه شده است که لحظات خوشی را برای آنها رقم خواهد زد. و در آخر پس از بازدید از قسمت های مختلف این مجموعه میتوانید به رستوران ها و یا کافه های موجود در مجموعه آکواریوم آنتالیا بروید و لحظات خوش خود را تکمیل کنید.

ساحل لارا در آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، همانطور که میدانید شهر آنتالیا دارای سواحل زیادی از دریای مدیترانه می باشد که هر کدام از آنها زیبایی خاص خود را دارند. ساحل لارا یکی از آن ساحل ها است که در شرق این شهر قرار دارد و به دلیل زیبایی هایی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. در زبان ترکی به این ساحل لارا پالجی گفته می شود. این ساحل دارای ماسه هایی نرم و طلایی می باشد و یکی از ساحل هایی است که شنا کردن در آن مجاز می باشد و شما عزیزان می توانید در این ساحل به راحتی در آب شنا کنید و اوقات خوشی را سپری کنید. این ساحل دارای پلاژ هایی برای تعویض لباس نیز می باشد همچنین دارای صندلی های مخصوص برای حمام آفتاب می باشد. یکی دیگر از امکانات این ساحل هتل های با کیفیت و 5 ستاره ی آن است. این ساحل 20 هتل 5 ستاره دارد که تمامی امکانات رفاهی را داراست و شما با خیال راحت میتوانید در این هتل ها اسکان داشته باشید و از منظره ی زیبای ساحل لارا لذت ببرید. در این ساحل امکانات دیگری از جمله: قایق های تفریحی، رستوران های با کیفیت، بوفه های مواد غذایی و بازاچه ی محلی برای خرید سوغاتی می باشد. پس اگر همراه با تور آنتالیا به این شهر سفر کردید بازدید از ساحل لارا را فراموش نکنید.

:
:
:
آخرین اخبار