تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان و بازار گتوند علیه کرونا ضدعفونی شد
 بیمارستان کارون و بازار شهر گتوند روز جمعه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ضدعفونی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند بیان کرد: به دنبال شیوع کرونا ویروس در سطح کشور و در جهت  حفظ سلامتی بیماران، کارکنان شاغل در بیمارستان، در اقدامی فوری تمامی فضاهای بیمارستانی با مواد تایید شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضدعفونی شد.

هومن کلانتری گفت: مراکز درمانی شهرهای صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، شهر سماله و خانه های بهداشت روستایی نیز در روزهای آینده ضد عفونی می شوند.

وی با اشاره به مثبت و قطعی شدن نتیجه آزمایش یک بیمار از شهرستان گتوند به کرونا ویروس، افزود: حال عمومی این بیمار مناسب است و هم اکنون در بیمارستان بزرگ دزفول بستری و در مرحله درمان قرار دارد.

ضد عفونی بازارچه شهرداری و خیابان استقلال شهر گتوند

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به تردد زیاد مردم در بازارچه شهرداری و خیابان استقلال در مرکز شهرستان این نقاط عصر امروز با اکیپ چهار نفره آتش نشانی با مواد، ضد عفونی شد.

روح اله نصیری افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس برنامه ضدعفونی اماکن عمومی از جمله پایانه مسافربری، عابربانک ها، بازرچه شهرداری، خیابان استقلال و پیاده روها در روز های آینده در گتوند ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر خوزستان به منظور حفظ نکات ایمنی و بهداشتی و به درخواست مردم و رفع نگرانی بهداشتی آنها، تا پایان هفته آینده تعطیل شدند.

شماره تماس ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در ارتباط با کرونا ویروس راه اندازی شده است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است.

این ویروس که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در اجتماعات و محافل عمومی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار