تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۷۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افت شدید فشار آب در برخی مناطق اهواز؛ مصرف آب بسیار بالا رفته است
آب برخی از مناطق اهواز در ۴۸ ساعت اخیر با مشکل افت فشار و قطعی روبه‌رو شده است که مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز درباره آن توضیحاتی ارائه کرد.
 برخی از شهروندان اهوازی در مناطقی چون صد دستگاه، کوی باهنر، پردیس، شیبان، فرهنگ شهر و کوی نبوت اهواز از افت فشار آب و گاهی قطعی مکرر آن گلایه‌هایی داشتند که در تماس با خبرنگار تسنیم خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند که با توجه به شرایط خاص خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.

بهنام مریدی با رد ادعای قطعی کامل آب در مناطق مختلف اهواز اظهار داشت: مشکل اصلی اهواز در حال حاضر افت فشار در پی مصرف بالای آب است چرا که مناطق مسکونی ما با ظرفیت کامل در حال مصرف آب هستند.

وی درباره وضعیت تولید آب اهواز توضیح داد: 70 درصد منابع آب اهواز از خط غدیر وارد شبکه می‌شود، 10 درصد از آب حیات شوشتر و 20 درصد آب کارون با آن قاطی می‌شود که هر سه این منابع آب در مدار هستند و فعال است و تاکنون در تولید آب هیچ مشکلی نداشتیم و طبیعتا مشکل ما قطعی آب نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: مصرف بالای آب چند علت دارد: یکی اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و مردم همه ساله در چنین روزهایی به شستشوی خانه و فرش‌های خود روی می‌آورند، تلاقی چند روز تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و هشدارهای متعدد در زمینه انتشار ویروس کرونا خواه‌ناخواه مصرف آب خانگی را افزایش و فشار آب را کاهش می‌دهد.

مریدی با اشاره به قدیمی بودن تصفیه‌خانه‌های اهواز تاکید کرد: در حال حاضر این تصفیه‌خانه‌ها با تمام ظرفیت در حال کار هستند و در تلاشیم این افت فشار را جبران کنیم اما در این شرایط مهم‌ترین حل مشکل افت فشار برنامه‌ریزی و دقت مردم در نحوه مصرف آب است.

وی تاکید کرد: در این شرایط از همه همشهریان عزیزمان تقاضا داریم با مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی در آن مانع از قطعی آب در برخی مناطق دیگر شوند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار