تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین 80 درصد آب اهواز با آبفا نیست/بی آبی امروز به خاطر بالا رفتن مصرف مردم بود
مدیر عامل آبفای اهواز گفت:تنها به میزان ۲۰ درصد از آب کارون با برداشت و در تصفیه‌خانه‌ها آبفای اهواز تامین میشود 80 درصد مابقی به عهده سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب و فاضلاب خوزستان است.
 بهنام مریدی مدیرعامل آبفای اهواز امشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: 70 درصد آب اهواز توسط آب غدیر با مدیریت سازمان آب‌وبرق خوزستان و 10 درصد دیگر را آب حیات با مدیریت آب و فاضلاب استان تامین  و تنها به میزان ۲۰ درصد از آب کارون با برداشت و در تصفیه‌خانه‌ها آبفای اهواز تامین می‌شود.

وی افزود: روز گذشته آب غدیر در مسیر انتقال به اهواز دچار نوسان شد و شیر خط‌های آب بسته شدند که این باعث کاهش ظرفیت آب اهواز شد و ایجاد نوسان در شبکه آب اهواز به وجود آورد.

مدیرعامل آبفای اهواز گفت: روز گذشته با ایجاد نوسان در شبکه انتقال آب غدیر ظرفیت آب از ۵ مترمکعب بر ثانیه به یک مترمکعب بر ثانیه رسید. 

وی تصریح کرد: آب حیات هم در هفته گذشته به دلیل شکسته شدن خط انتقال و انجام تعمیرات باعث شد که به مدت سه روز از استفاده آب این خط محروم باشیم اما خوشبختانه امروز تمام ظرفیت‌ها را بطور کامل در اختیار داشتیم. 

مریدی گفت: امروز در تصفیه‌خانه‌های اهواز حدود ۷۰۰ هزار مترمکعب آب تولید شد، اما پیک مصرف به دلیل خود قرنطینگی مردم در خانه به خاطر شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ایام عید افزایش یافته که این امر موجب افت فشار آب در اهواز است. 

بهنام‌مریدی گفت: افت فشار آب در منطقه پردیس به دلیل شکستگی در قسمتی از خط انتقال آب منطقه است که تا صبح فردا این مشکل برطرف خواهد شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار