تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۸۰۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قابل توجه نمایندگان محترم خوزستان در مجلس شورای اسلامی
دستغیب نماینده شیراز : آب کشور به تمام استان ها تعلق دارد!
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با حمایت از طرح‌های انتقال آب به ویژه طرح بهشت‌آباد، گفت: آب موجود در كشور تنها برای چند استان خاص نیست و به تمام استان ها اختصاص دارد / اگر قرار بود هر منطقه به تنهایی از آب خود استفاده كنند، امروز باید تنها استان خوزستان از نفت استفاده كرده و درآمدهای نفتی را فقط صرف این استان می‌كردیم
سیداحمدرضا دستغیبخوزنیوز: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با حمایت از طرح‌های انتقال آب به ویژه طرح بهشت‌آباد، گفت: آب موجود در كشور تنها برای چند استان خاص نیست و به تمام استان ها اختصاص دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با حمایت از طرح‌های انتقال آب به ویژه طرح بهشت‌آباد، گفت: آب موجود در كشور تنها برای چند استان خاص نیست و به تمام استان ها اختصاص دارد.

به گزارش خوزنیوز، سید احمدرضا دستغیب در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، اظهار داشت: آب جزو خیرات نامحدود است و همه حق دارند كه از آن استفاده كنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های دسترسی به آب در ایران و همچنین كشورهای جهان، اظهار داشت: امروزه دسترسی به آب یكی از عناصر اصلی توسعه محسوب می‌شود و كشورهایی كه دارای ذخایر آبی غنی هستند، به طور صحیح از داشته‌های خود استفاده می‌كنند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با اشاره به طرح انتقال آب از غرب كشور به فلات مركزی ایران، اظهار داشت: با وجود كم‌آبی‌ها و خشكسالی‌های اخیر، لازم است كه با اجرای طرح‌های علمی و كارشناسی شده به صورت صحیح از این نعمت بهره‌برداری كنیم.

دستغیب تاكید كرد: آب موجود در كشور مخصوص یك و یا چند استان نیست و همه مردم حق دارند كه از این نعمت بهره‌مند باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار بود هر منطقه به تنهایی از آب خود استفاده كنند، امروز باید تنها استان خوزستان از نفت استفاده كرده و درآمدهای نفتی را فقط صرف این استان می‌كردیم.

وی در پایان تاكید كرد: بنابراین لازم است كه دولت و وزارت نیرو با انجام مطالعه های علمی و اجرای پروژه‌های كارشناسی شده، شرایط انتقال آب استان‌هایی كه دارای مازاد آب هستند به دیگر مناطق كشور به ویژه فلات مركزی و استان‌های گرمسیری را با حفظ سهم استان مبدا اجرایی كند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
2
8
چند سوال از این نماینده دارم:
1- اگر طبق گفته ایشان آب به تمام نقاط کشور متعلق است به چه حقی آن را برای اصفهان میبرند. مگر اصفهان تمام کشور است؟
2- آیا مواهبی که در اصفهان یا فارس یا سایر جاها هستند نیز به همه استانها تعلق دارند؟ اگر اینچنین است پس چرا سهم این مواهب را به خوزستان انتقال نمیدهند؟
3- آیا شما به عدل الهی اعتقاد دارید؟ اگر دارید که این حرفتان بی ربط است و اگر ندارید خود به خود از حق نمایندگی مجلس شورای اسلامی(!) ساقط میشوید.
سوالات دیگر و توضیحات بیشتر را در صورت نیاز ارائه خواهم داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
2
9
با توجه به دست ودلبازی این نماینده محترم پیشنهاد میکنم آب استان فارس را به اصفهان ببرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
2
9
آقای دستغیب آن سیلی که پارسال یکی از همکارانتان به گوشتان نواخت نوش جانتان!
وطن من ايران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
2
8
آقاي دستغيب فقط20درصد آب درخوزستان مونده آن هم ببريد ديگر از خوزستان چي مخواهيد آيااز خوزستان سير نشوديد استانهاي خودتون آباد كرديد خوزستان به خوشك سالي رسونديد ديگه چي ميخواهيد
آسماری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
2
7
من هم چند پرسش از ایشان دارم
نخست آنکه بفرض که این آب خیرات باشد،چگونه است که این خیرات به صاحبان اصلی آن- مردمانی که در کنارش زندگی میکنند-حرام است اما با انتقال به نقطه ای دیگر برای ساکنان آن منطقه حلال و گوارا میشود؟

دوم: چگونه مردمی در کنار چندین سد و رودخانه ی بزرگ(البته پیشتر بزرگ) باید" برای رفع تشنگی" به پمپ و دستگاه تصفیه آب و حتی بشکه و تانکر ذخیره آب متوسل شوند اما آبهای دیارشان "برای مصارف صنعتی و کشاورزی"به منطقه دیگری منتقل شود؟ حتی اگر-به فرض محال -این دروغ بزرگ پذیرفته شود که انتقال آبها برای شرب است ،چگونه میشود عده ای را تشنه لب نگه داشت تا عده دیگری سیراب شوند؟ مگر آنکه بپذیریم که خون آنان رنگین تر است.

سوم اینکه چرا تمام منابع خوزستان اعم از نفت و گاز و آب و... به تمام کشور تعلق دارد(تمام کشور به جز خودش)اما منابع سایر استانها فقط متعلق به خودشان است؟چرا هر طرحی در سایر استانها اجرا میشود(مانند متروی تهران و برج میلاد،بزرگراه تهران-شمال،اتوبان تهران-اصفهان،بزرگراه فم-تهران-مشهد،انتقال آب دز به قم و کارون به اصفهان،ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان و صدها مورد دیگر از این دست)طرح ملی نامیده می شود و -با پول نفت خوزستان- بودجه ملی هم به آن اختصاص می یابد اما اگر بنا به اجرای طرحی در خوزستان باشد آن طرح استانی نامیده میشود و با بودجه استان هم باید اجرا شود؟ (مگر اینکه طزح خانمان براندازی مثل سد گتوند باشد که سودش به جایی خارج از استان میرسد و با وجود مخالفت شدید مردم استان پافشاری عجیبی بر اجرای آن هست و در این راه از سرازیر کردن بودجه های نجومی هم دریغ نمی ورزند)

چهارم:در مورد آن بخش از سخنان شما در مورد نفت خوزستان،باید گفت اتفاقا خوزستانیها از پول نفت خود بی بهره ترینند و همگان میدانند که این پول به چند استان خاص و نورچشمی اختصاص داده میشود و سایر مردم ایران نیز از آن بی بهره اند و خدا میداند که اگر این نفت در خاک استان اصفهان بود همه ایرانیان را به بردگی و خفت و خواری می کشاندند.

پنجم اینکه لطفا توضیح دهید دلیل ورود شما-به عنوان نماینده شیراز- به مسئله ای که به حوزه انتخابیه شما هیچ ارتباطی ندارد چیست؟
و در پایان بنابر فلسفه خیراتی شما،از مسئولین استان خوزستان درخواست می کنم تا مقدمات انتقال باغ ارم و یا قوام شیراز را به اهواز فراهم کنند تا ما مردم خوزستان در گرمای بالای 50 درجه،اندکی در سایه سار آن بیاساییم و دل خوش کنیم که اگر ذره ای از پول نفتمان را حتی در خواب هم نمی بینیم،دست کم باغهایی داریم زیبا برای آسودن و غم نخوردن.
آسماری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
1
3
همه پیام من قابل انتشار بود جز آن بخش که مربوط به مرگ دردناک آن کودک ایذه ای بود؟واقعا نمیدانم دلیل شما برای این سانسور عجیب چیست.اما اگر شما چنین رویه ای داشته باشید دیگر چه انتظاری از امثال دستغیب میتوان داشت.
مدیر پایگاه دوست عزیز
با سلام. چون در این باره بی اطلاع بودیم و مستندی در دست نبود آن قسمت حذف شد.
موفق باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
2
8
من یقین دارم که اصفهانیها که تمام ایران را یکجا برای خود میخواهند و هرگز سیر نمیشوند پشت پرده هستند. همان گونه که نمایندگان استانهای کرمان و یزد و ... را خام کردند تا با وعده رساندن آب کارون به آن استانها یک لابی قوی برای انتقال آب و نابودی کارون را رقم بزنند, اینک با همین وعده سر این نماینده شیراز را نیز کلاه گذاشته اند تا شاید سهمی هم به ایشان برسد. اما اینها باید مطمئن باشند که این دامی است که اصفهانیها با ظاهر دلسوزی برای آنها برایشان پهن کرده اند. چرا که اگر به جغرافیای منطقه نگاه کنیم تمام این آبها باید از اصفهان عبور کنند. حال تصور کنید آب از جلو چشمان مردم اصفهان عبور کند و به سایر جاها برود. آیا این امر امکان پذیر است؟ آیا نمایندگان و مردم اصفهان مانند خوزستانیها و چهارمحالیها هستند که اجازه چنین کاری بدهند؟ ممکن است چند صباحی فریبکارانه اتفاقاتی بیفتد اما مردم و نمایندگان آن استانها بدانند که هرگز از این نمد کلاهی نخواهند دوخت و تنها به عنوان عمله و اکره و سیاهی لشکرهای اصفهانیها عمل خواهند کرد. نتیجه اینکه در پایان کار حکم نابودی چهارمحال و خوزستان و ... را امضا کرده اند بدون اینکه چیزی عایدشان بشود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
6
وقتي نمايندگان استان نسبت به مطالبه سهم واقعي نفت براي استان اقدام نکرده وبه چند در هزار واز اين قبيل بسنده مي کنند چنين استدلال هايي از سوي اين نماينده بعيد نيست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
5
یک سوال: این "همه" ای می گویید شامل خود خوزستان هم می شود؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
5
سلام هم استانیهای عزیز
از صبوری ما تو این کشور دارن نهایت سو استفاده رو میکنن
بخدا قسم انگار که برا ما خوزستانی ها حقی که قایل نیستن میخوان منابع ذاتی و خدادادیمون رو هم ببرن
لعنت بر ناعدالتی...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
2
1
لطفا مواظب انحراف بعضی افراد از موضوع اب نشوید ما ونمایندگان ما ناتوان هستند که دستغیب اینطور اظهار نظر میکند مگر مسئولان نظام دفاع از حق برای خوزستان ممنوع کرده انداصلا اینطور نیست وقتی که مسئولان استان حلقه بگوش هستند پس اقای دستغیب خوب کاری میکند دستش درد نکند اب حق همه مردم ایران است
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
2
3
وقتی ائمه جمعه وارد این مسائل نمی شوند و از حق خوزستان دفاع نمی کنند یعنی داد فریاد بقیه هم به جایی نمیرسه.
ایراندوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
2
بنده به عنوان کسی که اهل خوزستان ومتولدخرمشهر قهرمانم ضمن اینکه اعتقاددارم چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام است معتقدم ابتدانیازهای استانمان درزمینه آب تامین واستفاده گرددومازادآن برای دیگرمناطق کشورعزیزمان ایران استفاده وانقال یابدوحرف نماینده محترم شیرازکاملاصحیح ووطن پرستانه میباشدالبته بهشرط وجودآب مازادوکافی برای انتقال آن--نظرات دوستان اکثرامتعصبانه وکورابرازشده وایران برای همه ایرانیان.جاویدایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
1
0
به عنوان یک شیرازی سوالم از این نماینده اینه که آیا از مالیات طرح ها صنعتی عظیم اصفهان چیزی عاید دیگر استان ها میشه؟ جناب نماینده شما بهتره به جای این حرف ها فکر استان خودت باشی که نه در طرح انتقال آب خزر و نه در طرح انتقال آب خلیج فارس اسمی از اون آورده نشد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
0
0
دوست عزیزی که نوشته اون سیلی که به شما زدند نوش جانتان.این اون دستغیب نیست دوست عزیز اون رد صلاحیت شد و بخ مجلس نهم راه نیافت.
:
:
:
آخرین اخبار