تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانوی ملی پوش پارادوومیدانی: هدفم کسب مدال طلای پاراالمپیک است
  ملی پوش پارادوومیدانی کشورمان گفت: هدفم کسب نشان طلای پاراالمپیک ۲۰۲۰ است اما در این راه به حمایت بیشتر مسوولان نیاز دارم.

هاشمیه متقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اینکه بتوانم در بازی های پاراالمپیک رکوردشکنی کنم، با تمام توان مشغول تمرین هستم.

وی با بیان اینکه اردوهای ملی پوشان جانباز و معلول به صورت غیر متمرکز زیر نظر مربیان بومی در محل سکونت ورزشکاران برگزار می شود گفت: اکنون به لحاظ آمادگی جسمانی در شرایط خوبی به سر می برم و زیرنظر مربیان دوران بدنسازی سنگینی را پشت سر گذاشته‌ام.

این بانوی پرتاب گر خوزستانی با اشاره به اینکه در بازی‌های پاراالمپیک در ماده پرتاب نیزه با دیگر حریفان رقابت خواهم کرد گفت: خوشبختانه در تمرینات رکوردهای خوبی را ثبت کردم و امیدوارم در پاراالمپیک با دست پر از میدان خارج شده و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

وی درباره مربیانی که با آنها تمرین میکند، افزود: مربیان خوب و با تجربه ‌ای در استان داریم که توانسته ‌اند در افزایش سطح کیفی ورزشکاران تاثیرگذار باشند. امکانات و تجهیزاتی که در اختیار ورزشکاران جانباز و معلول قرار دارد ایده آل نیست هر چند امکانات ما نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: پس از سال ها ورزشکاران جانباز و معلول خوزستان با حمایت اداره ورزش و جوانان صاحب زمین تمرین شدند که اتفاق خوبی بود اما باید بگویم برای گرفتن مدال در پاراالمپیک نیاز به حمایت بیشتر داریم. ورزشکاران معلول و جانباز جزو اقشار خاص جامعه بوده و با سختی های بسیاری مواجه هستند لذا نیاز به توجه بیشتری دارند.

متقیان به نبود یک مجموعه ورزشی اختصاصی در خوزستان اشاره کرد و افزود: سال هاست که مشکل نبود یک مجموعه اختصاصی را در استان داریم؛ ورزشکاران خوزستان جای مناسبی در اختیار ندارند در حالی که بسیاری از استان ها مجموعه هایی مجهز دارند. امیدواریم با بهره برداری از مجموعه تخصصی کوی طلاب اهواز، این مشکلات برطرف شود.

وی بیان کرد: در خوزستان که شرکت ها و ارگان های برخوردار بسیاری دارد و به نوعی قطب اقتصاد کشور به شمار می رود ، از مسوولان استان به ویژه استاندار انتظار داریم که به ورزشکاران جانباز و معلول توجه خاصی داشته باشند.

به گزارش ایرنا هاشمیه متقیان معلول ۷۰ درصدی، با تلاش و پشتکار مسیر پیشرفت در رشته ورزشی پرتاپ دیسک و نیزه را به خوبی طی کرده است. کسب ۲ نشان نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۴، ۲ طلا مسابقات آسیایی امارات ۲۰۱۶، مقام چهارم پاراالمپیک ریو و نشان نقره مسابقات جهانی لندن ۲۰۱۷ از مهمترین افتخارات این بانوی خوزستانی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار