تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۹۸۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات ثبت نام دور دوم طرح اقدام‌ ملی مسکن/ انصراف‌دهندگان امکان ثبت‌نام در دور دوم را دارند
ثبت نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن همان طور که پیش از این اعلام شده بود، قبل از پایان سال ۹۸ و از ۱۷ اسفند ماه آغاز می‌شود.
 دولت به منظور کمک به تأمین مسکن برخی اقشار جامعه، طرح «اقدام ملی مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که ثبت‌نام مرحله اول آن به اتمام رسیده و ثبت نام مرحله دوم هم از شنبه ۱۷ اسفند ماه آغاز می‌شود.

آن طور که پیداست این طرح برای اقشار متوسط رو به بالای جامعه برنامه ریزی شده، چراکه متقاضیان باید بیش از ۵۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند و بتوانند ماهانه اقساط یک تا دو میلیون تومان وام مسکن را پرداخت کنند. این در حالی است که در مسکن مهر، مردم با آورده‌های ده‌میلیون تومانی و اقساط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی خانه‌دار شدند.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی هرچند با تأخیر شش‌ساله شروع‌شده، اما می‌تواند آرامش و ثبات را به بازار آشفته مسکن برگرداند. در ماه‌های اخیر نیز شاهد درستی این ادعا بودیم، چنان‌که پس از اعلام رسمی آغاز این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و در ادامه آغاز رسمی عملیات اجرایی این طرح، شاهد ثبات نسبی و در برخی موارد کاهش قیمت مسکن در کشور بودیم.

در همین زمینه محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در دور دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تمام شهر‌های کشور در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در این مرحله با مراجعه به سایت، ثبت نام را انجام دهند.

او با بیان اینکه در این مرحله ظرفیت‌های تمامی شهر‌ها را افزایش خواهیم داد گفت: ظرفیت بسیاری از شهر‌ها از جمله شهر‌های تهران افزایش یافته است.

محمود زاده با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به صورت کامل به اتمام نرسیده است افزود: در ابتدا مقرر شده بود بعد از اتمام کامل تمامی مراحل ثبت نام در مرحله اول،  دور دوم آغاز شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش مراجعه حضوری متقاضیان بودیم که این موضوع باعث تکمیل نشدن مدارک شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه یکی از شروط اصلی در طرح اقدام ملی مسکن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا بوده است افزود: برای بررسی دقیق این شرط باید تمامی مدارک به صورت کامل ارائه شود که مراجعه حضوری در این بخش ضروری است.

محمود زاده تاکید کرد: در همین زمینه ثبت نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن همزمان با تکمیل مراحل دور اول انجام می‌شود و سعی خواهیم کرد دور دوم را اوایل هفته آینده آغاز کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: دور دوم ثبت نام در تمامی شهر‌ها انجام می‌شود و ما ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را در بسیاری از شهر‌ها از جمله پردیس و پرند را آغاز کرده ایم.

او یاد آور شد: پروژه‌ها در حال ساخت  و پیشرفت‌ فیزیکی آنها در بسیاری از شهر‌ها رو به افزایش است. تا سال ۱۴۰۰ ساخت تمامی واحد‌ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن به اتمام می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از فردا متقاضیانی که قصد انصراف از طرح اقدام ملی مسکن را دارند می‌توانند  با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن درخواست خود را ارائه دهند، افزود: برخی از متقاضیانی که در دور اول ثبت نام کرده بودند ممکن است شهری را که انتخاب کرده اند که باب میل آن‌ها نباشد و یا برخی از متقاضیان سابقه سکونت ۵ سال را نداشته باشند،  بنابراین فردا می‌توانند درخواست انصراف خود را ارائه دهند و در دور دوم مجددا ثبت نام کنند.

محمود زاده با اشاره به اینکه در دور اول ثبت نام، بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن شرط لازم در مرحله پالایش حذف شده اند گفت: متقاضیان می‌توانستند از تاریخ ۱۰ اسفند ماه با مراجعه به سایت سامانه  آباد از علت حذف‌ خود آگاه شوند و ممکن است برخی از متقاضیان فرم ج  آن‌ها  هنوز قرمز مانده باشد که در این مرحله می‌توانند با ارائه مدارک و اسناد معتبر فرم ج خود را سبز کنند.

او ادامه داد: برخی از متقاضیان در زمان ثبت نام مسکن مهر فرم ج آن‌ها قرمز شده بود که بعد از مدتی انصراف دادند، اما هنوز فرم ج آن‌ها سبز نشده که می‌توانند در این مرحله اقدام کنند.

گفتنی است ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مسکنی دولت به شمار می‌رود که این خود می‌تواند بخش بزرگی از نیاز مسکنی جامعه را به ویژه در اقشار متوسط و ضعیف  تأمین کند.

ثبت نام مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ماه‌های پیش به پایان رسیده و پالایش متقاضیانی که در این دوره در شهر‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند هنوز ادامه داد. با حذف بیش از ۴۲ درصد از متقاضیانی که شرایط لازم را برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نداشتند ظرفیت‌های جدیدی در شهر‌های مختلف به ویژه تهران ایجاد می‌شود که این خود می‌تواند زمینه ساز ثبت نام متقاضیان دهک‌های ۳ تا ۵ را برای دور دوم فراهم کند.

قیمت هر متر مربع واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن یک و نیم تا ۲.۵ میلیون تومان است که برای متقاضیان اقشار متوسط حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تمام می‌شود که خود در این شرایط اقتصادی برای متقاضیان مناسب است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار