تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۹۸۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش قیمت چشمگیر حبوبات در بازار خوزستان
 معاون اقتصاد و بازرگانی سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: قیمت حبوبات در بازار استان بین ۶ تا ۶۸ درصد افزایش قیمت یافته است.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: سرمایه گذاران در بخش خرید و عرضه حبوبات به دلیل گران بودن ارز حبوبات را با قیمت بالا خریداری کرده اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت این کالا شده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان اظهار داشت: برای کاهش قیمت حبوبات باید به سرمایه گذاران در این بخش کمک شود تا این مشکل در بازار حل شود.

وی با اشاره به اینکه در قیمت باقی اقلام تغییرات محسوسی اتفاق نیفتاده است ادامه داد: در چند روز اخیر در خصوص افزایش قیمت شکر و عرضه آن مشکلاتی ایجاد شد که با کمک شرکت غله وشرکت توسعه نیشکر استان در حال توزیع یک هزار و ۵۳۸ تن شکر در بازارهستیم.

ذخیره سازی شکر توسط کشت و صنعت کارون در استان های دیگر

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: کشت و صنعت کارون شکرهای تولیدی خود را در استان‌های دیگر ذخیره سازی کرده که با پیگیری تعزیرات حکومتی خوزستان انبارهای ذخیره شکر این شرکت در استان های دیگر پلمب شدند.

وی گفت: صنایعی که در استان فعالیت دارند و مشکلات آن ها توسط مسوولان خوزستان حل می شود چرا محصولات تولیدی خود را به استان های دیگر عرضه می کنند.

ناصریان افزود: در تنظیم بازار کشور به سازمان صمت استان ایراد گرفتند که چرا با وجود تولید شکر در خوزستان همچنان درخواست ورود شکر به استان را دارند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان اظهارداشت: در سه ماهه گذشته ۱۲ هزار تن شکر، یک هزار و ۹۷۰ تن برنج و ۳۲۰ تن گوشت قرمز در استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش توزیع در این اقلام را داشتیم که برای هر نفر ۲ برابر میانگین مصرف کالای اساسی توزیع شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار