تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متخلفان مایحتاج بهداشتی مردم در انتظار اشد مجازات باشند
 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به پلمب چهار واحد تولید محصولات تقلبی و احتکار کننده مایحتاج بهداشتی در استان، گفت: صاحبان چنین واحدهایی بدون هیچگونه مماشات و تخفیفی در انتظار اشد مجازات باشند.

نعمت الله بیرانوند با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه بر برخورد شدیدبا متخلفان و محتکران مایحتاج بهداشتی مردم افزود: سلامتی و جان مردم موضوعی است که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد و هرگونه طمع به بازار این روزهای و کیسه دوختن برای دغدغه‌ای که گریبانگیر مردم شده، از دید انسانی، اخلاقی، قانونی و شرعی غیر اخلاقی و ناپسند است.

 وی تصریح کرد: بنابر این با مجرمان این حوزه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت و تخفیفی شامل آنها نمی شود تا به اشد مجازات برسند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان با بیان اینکه اساسا این اداره کل مانند دادگستری یک مرجع رسیدگی کننده است،  گفت: در همین راستا وظیفه‌ای که در حوزه تخلفات کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز،  بهداشت، دارو و درمان، بر عهده داریم؛ رسیدگی، صدور رای و اجرای حکم است.

بیرانوند ادامه داد: اما در این موقعیت زمانی که به هر صورت دسترسی آسان به ماسک، ژل ضد عفونی، الکل و دستکش به دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده، عوامل این اداره کل قبل از اینکه از سوی دستگاه‌های دیگر مانند معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به تشکیل پرونده کنند، واد عمل شدند.

وی با بیان اینکه با وجود نگرانی هایی که مردم دارند، روسای شعب تعزیرات حکومتی که همان قضات رسیدگی کننده هستند، همگی در قالب بازرس در مراکز توزیع و پخش اقلام مورد نیاز حاضر می‌شوند، گفت: در این بین نیز در سراسر شهرستان‌های استان به همراه  نیروهای معاونت غذا و دارو و همچنین شبکه بهداشت حتی در بعد از ساعات اداری بر فعالیت داروخانه ها، اماکن تولید و یا توزیع الکل و مواد ضد عفونی، شرکت های پخش تجهیزات پزشکی نظارت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان محوریت این نظارت‌ها را کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار هرگونه کالا عنوان کرد و افزود:  با این وجود در مواردی دیده شده که برخی از واحدها مایحتاج بهداشتی مردم را به صورت تقلبی عرضه کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به مخلوط کردن الکل با سایر مواد و تولید ماسک‌های تقلبی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تا کنون در خصوص تولید ماسک‌های غیر بهداشتی و تقلبی ۲ واحد و همچنین  در رابطه با احتکار محلول‌های ضد عفونی ۲ مورد در اهواز پلمب و کشفیات آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

تشکیل ۱۹ پرونده در زمینه تخلفات مایحتاج بهداشتی در خوزستان

وی یادآور شد: تاکنون برای تعداد ۱۹ پرونده تخلفات مایحتاج بهداشتی در استان، پرونده تشکیل شده که یا در دست بررسی هستند و یا نیاز به استعلام و نظر کارشناسی معاونت غذا و دارو دارند که روند آن با سرعت در حال انجام است تا بعد از صدور رای نتایج آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.  

بیرانوند با تاکید بر اینکه کشفیات و موادی که به تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برسد به سرعت در اختیار این مرجع قرار خواهد گرفت، افزود: بعد از این با نظارت سالمی که صورت می‌گیرد، این اقلام در اختیار مصرف کننده واقعی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان اضافه کرد: این روند تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد به منظور احترام به خواسته مردم ادامه دارد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درخوزستان تا کنون به ۴۲ مورد رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت شدند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

بیرانوند همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت تهیه و خرید مایحتاج بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و افزود: در صورتی که همه شهروندان بتوانند به این محصولات دسترسی داشته باشند می‌توان شاهد سلامتی جامعه و جلوگیری از انتشار این بیماری بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار