تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۹۸۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به خوزستان سفر نکنید
  انجمن‌های، فرهنگی، هنری، میراثی و مردم نهاد خوزستان از ۲ روز گذشته با صدور بیانیه‌ها و به راه انداختن کمپین در فضای مجازی خواستار ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران نوروزی به این استان شده و از مردم خواسته‌اند برای حفظ سلامتی خود و میزبانانشان، به این استان سفر نکنند.

 استان خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی، داشتن سه اثر ثبت جهانی، طبیعت چهار فصل و بکر،  بهره مندی از یادمان های هشت سال دفاع مقدس هر ساله مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی در کل کشور است و صدها هزار گردشگر را میزبانی می کند.

 اما پایان سال ۹۸ برای کل کشور به گونه دیگری رقم خورده و برخلاف میل باطنی شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر و فعالان اجتماعی باید دست رد بر سینه مسافران نوروزی بزنند تا به توصیه دست اندارکاران حوزه بهداشت ، سلامتی خود و مهمانان را حفظ کنند.

پس از اعلام چند استان کشور مبنی بر اینکه فروردین ۹۹به علت شیوع گسترده ویروس کرونا قادر به میزبانی از مسافران نوروزی در استان خود نیستند جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و همچنین دوستداران میراث فرهنگی از مسئولان استانی درخواست کردند که مانع ورود مسافر نوروزی به استان شوند.

این انجمن‌ها هرکدام با صدور بیانیه‌های متفاوت در فضای مجازی خواستار این شدند که با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا و قرار داشتن در آستانه تعطیلات نوروز و سال نو، استان خوزستان به عنوان میزبان هر ساله گردشگران نوروزی و راهیان نور در سطح کشور امسال ممنوعیت ورورد گرشگران را اعلام کند تا از این طریق از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری به عمل آید.

 انجمن‌های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی شهرستان های مختلف خوزستان خواستار تعطیلی تمامی بناهای تاریخی در سطح استان شدند و از مردم خواستند به صورت خودجوش در خانه های خود بمانند و به خوزستان سفر نکنند.

 کمپین هنرمندان تئاتر خوزستان با نشر هشتگ به# خوزستان ـ# سفر # نکنید و کمپین هنرمندان تئاتر اروند با نشر هشتگ #به ـ خرمشهرـ آبادان ـ سفر نکنید مردم را تشویق به در خانه ماندن کرده اند و اعلام کرده اند اگر  سلامتی خودتان و عزیزانتان برایتان مهم است امسال از سفر کردن خودداری کنید.

 شهروندان خوزستانی نیز در شبکه های مجازی مختلف خود هشتگ #درـ خانه ـ بمانیم را به صورت گسترده منتشر کرده اند و از مردم کل کشور می خواهند برای کاهش شیوع ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال ویروس این بیماری حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز از خانه خارج نشوند.

 از چند روز گذشته تا امروز برخی استان های کشور از جمله اصفهان، شیراز، یزد و ... اعلام کرده اند که به طور رسمی از پذیرش هر گونه مسافر نوروزی به استان معذورند، وزارت میراث فرهنگی مهمانسراهای دولتی، زائرسراها و اماکنی از این دست را تعطیل اعلام کرده است.

کرونا که به تازگی با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

بیمارستان رازی در اهواز به عنوان بیمارستان معین در استان در بحث ویروس کرونا تعیین شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از زمان شیوع ویروس کرونا در استان ۵۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۲۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۵ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند  و ۱۴نفر نیز تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار