تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۸۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۶۲ نفر رسید
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تاکنون به ۶۲ مورد رسیده که از این تعداد ۱۵ نفر فوت شده اند.

 دکتر علی احسان پور شنبه به خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید ابتلا مشاهده شد که از این تعداد یک مورد به شهرستان شوش و ۴ مورد دیگر به اهواز تعلق دارد.

وی افزود: در این مدت یک مورد به جان باختگان این ویروس در خوزستان افزوده شد تا  تعداد درگذشتگان بر اثر این ویروس در خوزستان به ۱۵ نفر برسد.

به گفته دکتر احسان پور تا ظهر روز جمعه ۵۷ نفر مبتلا در خوزستان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۸ نفر بهبود یافته و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ولی مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار