تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۹۸۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست شهردار اهواز برای ممنوعیت ورود مسافران نتیجه می‌دهد؟
  عضو شورای شهر اهواز با حمایت از پیشنهاد شهردار مبنی بر ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به شهر، خواستار اقدام استاندار خوزستان در این خصوص شد.

حسین حیدری با اشاره به نامه شهردار اهواز به استاندار خوزستان و درخواست ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به استان، اظهار کرد: واکنش معاون استاندار به نامه درخواست شهردار اهواز دور از انتظار بوده است زیرا نامه شهردار یک پیشنهاد بوده و شورای تامین خوزستان به ریاست استاندار تصمیم‌گیرنده نهایی در خصوص چنین پیشنهادهایی است.

وی با اشاره به وظایف و جایگاه سازمانی شهردار گفت: شهردار، متولی شهر است و تمامی امور و وظایف شهرداری با سلامت و بهداشت روحی و روانی شهروندان ارتباط مستقیم دارد از همین رو شهردار که خود عضو شورای سلامت و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا است با توجه به دغدغه‌ای که نسبت به شهر و شهروندان دارد، اقدام به چنین درخواستی کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

حیدری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام ممنوعیت برخی از استان‌ها در پذیرش مهمانان نوروزی در استان و شهرهای خود، اقدام شهردار اهواز را کاری شایسته و قابل پذیرش می‌دانیم چرا که با حضور مهمانان نوروزی در خوزستان احتمال شیوع این ویروس زیاد است و نمی‌دانیم هر مهمان، حامل ویروس است یا خیر.

وی تصریح کرد: در طول دو هفته‌ای که ویروس کرونا در اهواز مشاهده شده است، تمامی امکانات و تجهیزات شهرداری به صورت شبانه‌روزی برای ضدعفونی و جلوگیری از گسترش این ویروس مرموز، بسیج شده‌اند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: در این دو هفته که نیروهای شهرداری خیابان‌ها، کوچه‌ها، ایستگاه‌ها و تاسیسات سطح شهر را ضدعفونی و گندزدایی کرده‌اند، استاندار خوزستان نیز از این اقدامات بازدید کرده و از نزدیک شاهد دغدغه‌مند بودن نیروها و پرسنل تلاشگر شهرداری و در راس آن‌ها مدیریت شهری بوده است. ارسال چنین درخواستی از سوی شهردار، در راستای همان دغدغه سلامت و بهداشت روحی، روانی و جسمی شهروندان بوده و مدیریت شهری احساس تکلیف کرده و اقدام به نگارش نامه و درخواست از استاندار جهت ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به خوزستان به خصوص اهواز کرد.

حیدری با بیان اینکه از معاون استاندار انتظار چنین واکنشی را در این شرایط نداشتیم، گفت: با توجه به وضعیت موجود که بر اثر گسترش ویروس کرونا و درگیری شهروندان با این مساله به وجود آمده، انتظار داشتیم که مجموعه استانداری و دیگر دستگاه‌ها در خوزستان برای مبارزه با گسترش این ویروس به کمک شهرداری که در نوک پیکان پیکار با این ویروس است، بیایند و با دلگرمی و همکاری، نیروهای خدوم شهرداری را همیاری کنند تا هر چه سریعتر از گسترش این ویروس منحوس جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ارائه چنین پیشنهادهایی با توجه به مقتضات و مختصات هر مساله از سوی شهرداران به استانداران، بنا به وظایف ذاتی و قانونی‌شان، معمول و مرسوم است همان گونه که شهرداران اصفهان، یزد، خراسان رضوی، گیلان و فارس در خصوص ممنوعیت ورود مهمانان نوروزی به استان‌هایشان به استاندار نامه نوشته‌اند که اتفاقا مورد پذیرش واقع شده‌اند.

وی افزود: در ماده 55 قانون شهرداری‌ها به صراحت آمده است که جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری‌های مسری و واگیردار بر عهده شهرداری‌ها است و شهردار اهواز نیز بنا بر قانون و دغدغه‌های شهروندان اقدام به چنین درخواستی کرده است و این درخواست را اقدامی در خور توجه و تقدیر می‌دانیم.

حیدری بیان کرد: به عنوان عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز از استاندار خوزستان تقاضای ممنوعیت ورود مسافران نوروزی تا بهبود شرایط موجود را دارم.

وی با تقدیر از تمامی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا تلاش می‌کنند، گفت: در حوزه پیشگیری و مقابله، شهرداری اهواز پیشقدم است و در حوزه درمان هم دانشگاه علوم پزشکی پیشگام است که امیدواریم با تلاش این دو حوزه کاری و حمایت استاندار و سایر مسئولین و همراهی و همکاری مردم شریف جهت رعایت بهداشت فردی و عمومی، بتوانیم هر چه سریعتر ریشه این بیماری را خشک کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ حبیب‌الله آصفی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در خصوص نامه شهردار اهواز در مورد ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به اهواز  گفته است که "شهردار اهواز در این زمینه نباید دخالت و اظهار نظر کند و باید به کارهای شهرداری بپردازد."

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار