تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۹۸۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه پیام رسان ایرانی محبوب
 بی اغراق پیام رسان ها پر استفاده ترین اپلیکیشن ها در میان اپلیکیشن های موبایلی هستند. بیش از چهار  میلیارد نفر از جمعیت دنیا از این اپلیکیشن ها برای برقرای ارتباط با دوستانشان استفاده می کنند. بر اساس آمار منتشر شده در هر ثانیه بیش از چهل میلیون پیام در سراسر دنیا از طریق این پیام رسان ها ارسال می شود.
اپلیکیشن های پیام رسان به کاربران خود امکان مبادله پیام های متنی، به اشتراک گذاری فایل و چت های چند نفره را می دهند . تقریبا در تمامی این آن ها امکان برقرای تماس صوتی و در برخی امکان برقرای تماس تصویری هم وجود دارد.
در واقع اپلیکیشن های پیام رسان نقش عمده ای در برقراری ارتباطات در دنیای امروز دارند.
در ایران از پیام رسان تلگرام می توان به عنوان پرکاربرترین پیام رسان نام برد. اما مدتی است که این پیام رسان در کشور ما مسدود شده است. به دلیل مسدود شدن این اپلیکیشن تعدادی از کاربران آن اقدام به دیلیت اکانت تلگرام کرده و ترجیح داده اند از اپلیکیشن های دیگری برای ارتباط با دوستانشان استفاده کنند.
عمده این کاربران پس از حذف اکانت تلگرام ، پیام رسان واتس اپ را نصب کرده اند و عده ای نیز ترجیح داده اند که از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.
شاید شما هم برای رسیدن به پیام رسان مطلوبتان ، در اپلیکیشن های پیام رسان بسیاری حساب کاربری ساخته و سپس دیلیت اکانت کرده اید.
اما محبوب ترین پیام رسان ها در دنیا کدام اند ؟
از سه پیام رسان واتس اپ ، مسنجر فیسبوک و وی چت به ترتیب با یک میلیارد و نیم، یک میلیارد و سیصد میلیون و نهصد و نود میلیون کاربر می توان به عنوان پرکاربرترین پیام رسان ها در دنیا نام برد.
سه پیام رسان ایرانی محبوب

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که واتس اپ نیز همچون ایستاگرام متعلق به فیسبوک است.
اما در خصوص پیام رسان های داخلی وضع به چه شکل است؟ مسدود شدن پیام رسان های خارجی  فرصت خوبی برای اپلیکیشن های پیام رسان ایرانی بود تا کاربران خود را در داخل کشور بیابند.
به طور کلی استفاده از پیام رسان های ایرانی به جای اپلیکیشن های پیام رسان خارجی از سه منظر ارجحیت دارد. اول آنکه این پیام رسان ها متناسب با فرهنگ ایرانی طراحی شده اند. دوم انکه مانع از سرقت اطلاعات کاربران ایرانی توسط شرکت های خارجی می شوند و در آخر استفاده از این پیام رسان ها سبب رشد این اپلیکیشن ها می شود. با جذب کاربران بیشتر باگ های احتمالی رفع شده و تا رسیدن به یک اپلیکیشن مطلوب رشد می یابند.
بله ، سروش پلاس ، آی گپ ، بیسفون ، ایتا ،  ویسپی ، و پیام رسان ما از جمله پیام رسان های داخلی هستند.
در میان این پیام رسان ها شاید سروش پلاس از همه شناخته شده تر باشد. البته این اپلیکیشن در ابتدا سروش نام داشت و در سال گذشته با تغییر برخی از مشخصه های آن به سروش پلاس تغییر نام داد. این پیام رسان هم کنون با چهارده میلیون نصب پرکاربرترین پیام رسان داخلی محسوب می شود.
از جمله امکاناتی که این پیام رسان در اختیار کاربران خود قرار می دهد می توان به امکان چت شخصی ، گروهی، ساخت کانال و همچنین تماس صوتی و تصویری اشاره کرد. همچنین در این پیام رسان امکان پخش زنده تلویزیون در این اپلیکیشن گنجانده شده است.
امکان پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه نیز درسروش وجود دارد.
بله از دیگر پیام رسان های ایرانی است که با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شده است.
سه پیام رسان ایرانی محبوب

از امکاناتی که در بله وجود دارد و در دیگر پیام رسان ها نیست و یا کمتر هست می توان به امکان جابه جایی پول در آن اشاره کرد. به عبارتی علاوه بر چت های شخصی و گروهی با دوستانتان و ساخت کانال در بله می توانید کارت به کارت کنید و وجه انتقال بدهید.
بله تحت حمایت بانک ملی است. به عبارتی تبادلات مالی در آن زیر نظر بانک مرکزی بوده و توسط بانک ملی نیز تضمین می شود و از این لحاظ ایمن است.
البته در این پیام رسان برخلاف سروش امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری وجود ندارد.
یکی دیگر از پیام رسان های داخلی ایتا است. اگر ایتا را نصب کنید در همان ابتدا متوجه شباهت بسیار زیاد آن با تلگرام خواهید شد و تمام قابلیت های آن را نیز داراست. چت گروهی، ساخت کانال ، ساخت ربات ، استفاده از فضای ابرای برای ذخیره سازی داده ها اما در این پیام رسان نیز همچون بله نمی توان تماس صوتی و تصویری با دیگران برقرار کرد.

:
:
:
آخرین اخبار