تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۹۸۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی ادارات آبادان و خرمشهر از روز دوشنبه به خاطر کرونا
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در آبادان و خرمشهر همه اداره‌های این شهرستان‌ها بجز دستگاه‌های خدماتی از روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه تعطیلی می‌باشند.

به گزارش ایرنا اسماعیل زمانی شنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد اروند اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری کرونا ورودی‌های آبادان و خرمشهر از گیت‌های ورودی منطقه آزاد اروند به صورت کامل بسته می‌شوند.
وی افزود:همه بازارهای این ۲ شهرستان به بجز سوپر مارکت‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها تعطیل بوده و با متخلفان از این تصمیم ستاد مبارزه با کرونای منطقه آزاداروند برخورد قانونی خواهد شد.
زمانی به پایش مسافران فرودگاه آبادان اشاره کرد و بیان داشت:پروازهای ورودی به فرودگاه آبادان کاهش داشته و برای تعطیلی فرودگاه نیز تصمیم‌گیری می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را ۴۲ نفر اعلام کرد و افزود:در آبادان ۱۶، خرمشهر ۱۶ و شادگان ۱۰ بیمار شناسایی و در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند.

شکرالله سلمان‌زاده افزود:مشکلی در تامین دارو و لوزام جانبی بیمارستانی نیست و همه پرسنل بیمارستان‌های شهرستان‌های تابعه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی از مردم خواست فقط در مواقع ضروری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

معاون استاندار و فرماندار آبادان نیز گفت:مکان‌هایی که محل تجمع مردم است نقش اصلی در انتقال بیماری‌های تنفسی دارد که باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از حضور در چنین محلی‌هایی دوری کرد.

زین‌العابدین موسوی از مردم خواست به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا سفرهای زیارتی، سیاحتی و تجاری خود را لغو کنند و با رعایت نکات بهداشتی در خانه بمانند.

وی اظهار داشت:یکی از مهمترین عوامل ابتلا به ویروس کرونا سفرهای دورن‌شهری و بیرون‌شهری است و ماندن در خانه مهمترین راهکار پیشگیری محسوب می‌شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

با شناسایی ۱۵ بیمار جدید در خوزستان ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی تا روز جمعه در این استان به ۱۷۳ نفر رسیده که ۷۹ نفر بهبود یافته، ۳۰ نفر فوت کرده و ۶۴ بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار