تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۹۸۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۲۵۳ نفر رسید
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۲۵۳ نفر رسید که ۳۳ نفر از آنها فوت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی احسان پور با اشاره به شناسایی ۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان اظهارداشت: این آمار به تفکیک هشت مورد در اهواز،۶ مورد دزفول، چهار مورد آبادان، پنج مورد ماهشهر،شهرستان های حمیدیه، مسجدسلیمان و کارون هر کدام ۲ مورد و شهرستان های بهبهان، شوش و شوشتر هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت بر اثر این بیماری مشاهده شده و مجموع جان باختگان این ویروس در استان به ۳۳ نفر رسیده است .

دکتر احسان پور افزود: از ۲۵۳ مورد ابتلای قطعی استان خوزستان اکنون ۳۴ نفر در بیمارستان رازی اهواز بستری هستند.

به گفته وی آمار مبتلایان دراستان در روز گذشته ۲۲۱ مورد ثبت شد که ۳۲ نفراز آنها فوت شدند.

بر اساس این گزارش، با احتساب آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد بیماران در اهواز به ۱۰۳ نفر، آبادان۳۰ نفر،  دزفول ۲۰ نفر شوشتر ۱۹نفر، اندیمشک ۱۶ نفر، خرمشهر هشت نفر، مسجد سلیمان ۶نفر، ماهشهر۱۱ نفر، بهبهان ۶ نفر، شادگان هشت نفر، رامهرمز چهار نفر، هندیجان ۲ نفر، امیدیه ۲ نفر، شوش چهار نفر، اندیکا ۲ نفر و باوی ۳ نفر، کارون چهار نفر همچنین شهرهای رامشیر، گتوند و باغملک  هر کدام یک نفر بیمار رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از این در خصوص توزیع مبتلایان ویروس کرونا در خوزستان از نظر جنسیت اعلام کرده: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرد و  ۴۵ درصد آن ها زن هستند، که میانگین سنی آنها ۵۲.۴ سال است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا  در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، افزود: ۲۲ درصد مبتلایان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳.۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۹ سال، ۲۹ درصد بین ۶۰ تا ۷۴ سال و ۸.۱ درصد افراد مبتلا بالای ۷۵ سال سن دارند.

ابول نژادیان بیان کرد: ۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۵ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار