تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۹۸۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت محصولات زمستانه شمال خوزستان
  مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: سطح زیر کشت محصولات زمستانه در شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

یعقوب کرمی افزود: از ابتدای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تاکنون، بیش از ۴۴ هزار و ۳۲۴ هکتار انواع محصولات زمستانه در سامانه الکترونیکی عقد قرارداد آب زراعی به ثبت رسیده است.
وی بیشترین سطح زیر کشت را مربوط به کشت راهبردی گندم اعلام کرد و گفت: درمجموع ۲۰ هزار و ۷۳۰ هکتار محصول گندم در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان به زیر کشت رفته است. 
کرمی دلیل افزایش سطح زیرکشت را کاهش میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته و تمهیدات پیش بینی شده در امور مشترکان شرکت عنوان کرد و افزود: به طور معمول کشاورزان در هنگام نیاز آبی مزارع خود برای ثبت قرارداد به امور مشترکان شرکت مراجعه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان زمان اوج مراجعات کشاورزان را روزهای پایانی اسفندماه هر سال ذکر کرد و گفت: امسال بدلیل جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت عمومی کشاورزان و کارکنان شرکت، عقد قرارداد آب از ۱۵ اسفندماه متوقف شد.
وی تاکید کرد: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان پس از تعطیلات نوروزی فرصت مجددی برای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه و بهاره اعلام خواهد شد و کشاورزان از این جهت نگرانی نداشته باشند.
کرمی پیش بینی کرد در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی زیرپوشش شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان به زیر کشت انواع محصولات زمستانه و بهاره برود. 
شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان شامل دز و کرخه شمالی بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد که در ۲ فصل زراعی تابستان و زمستان با شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان قرارداد آب می‌بندند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار