تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۹۸۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل میکروبی و بهداشتی آب شرب خوزستان افزایش یافت
 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: کنترل آزمایشگاه‌های میکروبی و بهداشتی آب شرب استان برای مقابله با ویروس کرونا افزایش یافته است.

مهرداد قنواتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور پایداری کیفی آب آشامیدنی در شرایط ویژه و با توجه به شروع ویروس کرونا اقدامات لازم در راستای افزایش سطح بهداشت آب صورت گرفته است.

وی بیان اینکه مردم استان در زمینه کمی و کیفی آب نگرانی نداشته باشند، گفت: هر ۱۰ یا ۲۰ دقیقه یکبار آب شرب مناطق مختلف شهرستان‌های استان در آزمایشگاه‌های آب از نظر کیفی و بهداشتی آزمایش می‌شود.

قنواتی تاکید کرد: برای حفظ بهداشت عمومی برخی برنامه های توسعه شبکه برای تقویت و بهبود وضعیت تامین آب شرب را به زمان بعد از اتمام چرخه انتقال ویروس کرونا به تعویق دادیم.

معاون بهره برداری شرکت آبفا  شهری خوزستان در خصوص نظارت بر بهداشت و کیفیت آب برای مقابله با کرونا، توضیح داد: تمام آبی که وارد شبکه توزیع می شود با نظارت کارشناسان ، کنترل کیفی می شود و کنترل کیفیت همزمان توسط بازرسان آبفا و مرکز بهداشت استان به صورت مستمر صورت می‌گیرد زیرا وظیفه شرکت آبفا توزیع آب با کیفیت از هر منبعی است.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز شرکت آبفا، توزیع آب شرب با کیفیت است افزود: فعالیتهای کلرزنی برای حفظ کلر باقیمانده در شبکه به میزان کافی، نظارت‌ها بر کیفیت آب و افزایش نمونه برداری و آزمون های کلرسنجی و میکروبی از آب، اورهال و آماده بکار نگه داشتن تجهیزات کلرزنی استان و دستگاههای رزرو،  ذخیره سازی گاز کلر به میزان کافی و آمادگی تیمهای تعمیرات اضطراری کلرزن‌های استان از جمله تمهیدات شرکت آبفا خوزستان برای تضمین کیفیت آب در ایام پایانی سال و شرایط فعلی ویروس کرونا است.

قنواتی گفت: به منظور بهره مندی تمامی شهروندان از خدمات آب رسانی و جلوگیری از افت فشار آب، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و توصیه های بهداشتی تا حد امکان از هدر روی آب (در هنگام شست و شوی ۲۰ ثانیه ای دستها) جلوگیری و از  مصارف غیرضروری آب مانند شست‌وشوی خودرو، فرش، پتو، درها و پنجره‌ها با آب شرب خودداری کنند.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می شود برای کمک به توزیع عادلانه آب و جلوگیری از افت فشار و آلودگی آب شبکه، از نصب پمپ های خانگی بصورت مستقیم به شبکه خودداری و در صورت نیاز به پمپ خانگی، حتماً قبل از پمپ از مخازن ذخیره خانگی استفاده کنند.

 به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۵۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب این موارد مبتلایان قطعی استان به ۳۰۶ مورد رسید.

در این ۲۴ ساعت پنج مورد فوتی ثبت شده و شمار موارد فوتی به ۳۸ نفر رسید.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار