تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۸۶۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیر در آبادان راه‌اندازی شد
 رییس مرکز بهداشت آبادان گفت: سه کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیر در شهر و ۲ کلینیک در روستاهای آبادان راه‌اندازی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان جعفر ربیحاوی بیان کرد: این کلینیک‌های غربالگری بیماری های واگیر، به منظور پیشگیری، کنترل و پاسخگویی به مردم در خصوص بیماری کرونا، در شهرستان آبادان و روستاهای تابعه، راه اندازی شده است.

وی  افزود:این کلینیک ها در مراکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) واقع در ایستگاه ۷، سلیچ شرقی ( مرکز امام خمینی(ره) جنب بیمارستان شهید بهشتی) ، مرکز فارابی واقع در ذوالفقاری، شهدای ۲۰ و همچنین مراکز روستایی چوئبده و کوت شنوف راه‌اندازی شده است.

ربیهاوی گفت:این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۲۴ مشغول ارایه خدمات به شهروندان هستند و افراد با علایم لرز، گلو درد و سرفه به همراه تنگی نفس همراه با تب و یا بدون تب، همچنین افراد با علایم بیماری تنفسی شدید، در سطح اول به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مراکز غربالگری افراد مشکوک به بیماری و جلوگیری از ازدحام جمعیت و تردد بی مورد مردم به بیمارستان‌های مرجع است.

رییس مرکز بهداشت آبادان افزود:مهمترین علایم مدنظر سرفه، گلودرد، تنگی نفس همراه یا بدون تب است که ضروریست افراد دارای این علایم برای غربالگری اولیه به این مراکز مراجعه کنند.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان گفت: همه همشهریان گرامی با مراجعه به سایت Salamat.gov.irو ثبت اطلاعات مورد نظر به ما در غربال بیماران و درمان آنها کمک کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶۰ مورد مبتلا به این بیماری در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان (زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان) شناسایی شده‌اند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار