تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۹۸۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشی از خانه تاریخی آرامش دزفول ریزش کرد
 بخشی از خانه تاریخی و ثبت ملی آرامش دزفول در پی بارندگی‌های اخیر ریزش کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول روز سه شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: ضلع جنوبی خانه تاریخی آرامش با شماره ثبت ملی ۷۹۱۹ ریزش کرده است.

حجت اله آریایی افزود: فرسودگی لوله‌های آبیاری قدیم همراه با فرسودگی بنا و بارندگی منجر به ریزش این قسمت از خانه تاریخی شده است. 

وی افزود: اسفند ۹۶ نیز بخشی از این خانه تاریخی ریزش کرده بود که مسوولان استانی و کشوری میراث فرهنگی در چندین نوبت اقدام به بازدید از آن کردند و برای حل مشکل و تامین اعتبار برای آن قول مساعد دادند ولی هیچ یک از وعده‌ها عملی نشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهار داشت: مدیر آب و فاضلاب دزفول نیز امروز ضمن بازدید از این خانه برای حل مشکل قول مساعد داد ولی راهکار آن اتصال فاضلاب به شبکه سراسری فاضلاب است.

وی با اشاره به اینکه آب وارد زیرزمین خانه شده و به خانه‌های اطراف نشت کرده است، افزود: مشکلات بافت قدیم زیاد بوده و برای رفع آنها به اعتبار زیادی نیاز است.

خانه تاریخی فیروزی دزفول در سال ۸۱ با شماره ۷۹۱۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و با پیگیری مالک به نام آرامش تغییر نام یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: مسجد ملاحاجی نیز از ۲ سال پیش ریزش کرده که با وجود اطلاع رسانی به اداره اوقاف تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: بافت قدیم متعلق به همه است و همه نهادها باید در راستای حل مشکلات و حفظ آن تلاش کنند.

در روزهای اخیر خانه تاریخی پاکارزاده دزفول نیز بر اثر بارندگی فرو ریخت.

بیش از ۹۴ میلیمتر بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در دزفول ثبت شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار