تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۹۸۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آن‌ها که در پیک کرونا در پارک‌ها قلیان می‌کشند...
آن‌ها که در پیک کرونا در پارک‌ها قلیان می‌کشند...

  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به عدم رعایت توصیه‌ها توسط برخی مردم، گفت: متاسفانه هنوز مشاهده می‌کنیم که برخی شهروندان در پارک‌ها حضور دارند و قلیان می‌کشند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر با علائم مشکلات تنفسی به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده‌اند که تعداد زیادی از این افراد بستری و تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز مرخص شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۳ نفر از این بیماران در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان بستری هستند. تاکنون ۶۵ مورد قطعی ابتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان تایید شده است که ۲۶ نفر از این افراد از آبادان، ۲۴ نفر از خرمشهر و ۱۵ نفر از شادگان هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تعداد زیادی از بیماران نیز به این ویروس مبتلا هستند ولی هنوز جواب آزمایش‌های آن‌ها آماده نشده است و باید ببینیم که در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

سلمان‌زاده بیان کرد: شورای تامین آبادان مصوبات خوبی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش شیوع داشته که در حال اجرا هستند اما مردم باید نکات بهداشتی که توصیه می‌شود را رعایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز مشاهده می‌کنیم که برخی شهروندان در پارک‌ها حضور دارند و قلیان می‌کشند. همچنین در برخی اماکن گیم‌نت‌ها، کافی‌نت‌ها و باشگاه‌های بیلیارد باز هستند. با توجه به اینکه افراد زیادی به این وسایل بازی دست می‌زنند، این وسایل می‌توانند بسیار آلوده باشند. در این شرایط ضرورتی ندارد این باشگاه‌ها باز باشند و باید تعطیل شوند.

سلمان‌زاده گفت: از مردم خواهشمندیم در این اماکن حضور پیدا نکنند. بزرگترها باید کودکان و نوجوانان خود را کنترل کنند تا به این اماکن نروند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه‌سوری، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون بیمارستان‌ها با تمام ظرفیت و توان در حال خدمت هستند و یک بیمارستان بزرگ ما تنها به بیماران حاد تنفسی اختصاص داده شده است، امیدوارم مردم رعایت کنند و شاهد حوادث نباشیم. اگر مردم می‌خواهند مراسمی هم برگزار کنند، مراسم در منزل برگزار شود تا بار بیشتری بر بیمارستان تحمیل نشود.

وی عنوان کرد: در پنجشنبه آخر سال نیز حتما از زیارت اهل قبور صرف‌نظر کنند. برای این امر مستحب در این شرایط ضرورتی نیست.

سلمان‌زاده افزود: همچنین مردم با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت خوداظهاری اقدام کنند تا بتوانیم به شهروندانی که علائم مشکلات تنفسی دارند، بیشتر کمک کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار