تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۹۸۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان فروردین در بازداشت می مانند
 فرمانده انتظامی آبادان گفت: متخلفانی که امشب به بهانه چهارشنبه سوری مرتکب جرم شوند پس از دستگیری تا پایان فروردین ماه سال آینده بازداشت خواهند بود.

سرهنگ محسن تقی‌زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با کسانی که در این روز با هر اقدامی موجب اخلال در نظم و امنیت و سلب آرامش برای عموم افراد جامعه شوند، برابر قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: نگاه و رویکرد پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاهی اجتماعی است و هر رفتاری باید در چارچوب منطق باشد.

سرهنگ تقی‌زاده با بیان اینکه نباید تجربه تلخ برای خانواده‌ها با رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد مخل نظم و امنیت رقم زده شود افزود: خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می‌کند ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به فراگیری ویروس کرونا در شهرستان آبادان و لزوم ماندن مردم در خانه به منظور کنترل چرخه انتقال ویروس گفت‌: برابر هماهنگی‌های بعمل آمده با مراجع قضایی افراد خاطی تا پایان فروردین ماه ضمن توقیف وسلیه نقلیه، در بازداشت می‌مانند.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شب پیش از آخرین چهارشنبه ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود، با این حال، شاید ویروس کرونا موجب شود امروز بسیاری از جوانان در هیجان این شب قرار نگیرند و بدون استفاده از مواد محترقه، جشنی شاد و آرام را برگزار کنند.

همه ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می‌دهند و عده‌ای نیز بخاطر مصدومیت‌های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار