تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۸۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیوسک های درون شهرهای آبادان و خرمشهر تعطیل شدند
 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای کنترل بیماری کرونا تمامی کیوسک های درون شهرهای آبادان و خرمشهر تعطیل شدند.

 اسماعیل زمانی سه شنبه در نشست مشترک ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: با مصوبه شورای تامین سازمان منطقه آزاد اروند تعطیل شدن کیوسکهای درون شهرهای آبادان و خرمشهر به شهرداریهای  این ۲ شهر ابلاغ شد.

وی افزود: شهرداری های آبادان و خرمشهر نیز موظف هستتد کرایه این کیوسکها را در مدت تعطیلی از صاحبان آنها دریافت نکنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: پیمانکاران دستگاه‌های دولتی فقط با در دست داشتن معرفی نامه از دستگاه ذیربط مجاز به ورود به ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر هستند.

وی افزود:  همچنین فقط کامیون‌های حمل مواد غذایی و مایحتاج عمومی و مواد اولیه کارخانجات مجاز به تردد در منطقه آزاد اروند هستند.

زمانی تصریح کرد: انتقال متوفیان از بیمارستان‌ها به آرامستان‌ها تنها با آمبولانس‌های در اختیار آرامستان‌های (شهرداری) صورت می پذیرد و این انتقال تابع نرخ رسمی شهرداری است.

وی ضمن تاکید بر تعطیلی گیم نت‌ها، کافی نت‌ها،  باشگاههای بیلیارد ، و سایر باشگاه‌ها و اماکن مشابه تاکید کرد : درهای وردی پشت پاساژها توسط نیروی انتطامی مسدود و با متخلفان برخورد لازم می‌شود.
مدیر عامل منطقه آزاد  اروند گفت: اداره صمت هر ۲ شهرستان اقلام مورد نیاز عمومی در اقصی نقاط شهرستان های آبادان و خرمشهر را تامین خواهند کرد.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی خرمشهر و آبادان و اجراییات شهرداری ها نسبت به تعطیلی و جمع آوری آثار دکه های میوه فروشی و سایر بساطی ها از میدان الفی آبادان تا خرمشهر اقدام خواهند کرد.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست گفت‌: شهروندان آبادانی و خرمشهری تمامی هشدارها را جدی بگیرند تا به ریشه کن کردن بیماری کرونا کمک نمایند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود: شهروندان با ماندن در منازل خود نقش پررنگی در برچیده شدن این بیماری دارند.

وی اظهار داشت: امیدواریم  مردم آبادان و خرمشهر از پذیرفتن میهمان نوروزی خودداری کنند و خود نیز از سفر پرهیز کنند.

تاکنون ۴۲ نفر از آبادان، ۱۱ نفر از خرمشهر و ۱۳ نفر از شادگان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به ویروس کرونا کووید ۱۹ مبتلا شده اند که ۶ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار