تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۹۸۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۳۵۹ نفر رسید
  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا صبح چهارشنبه به ۳۵۹ بیمار رسید که از این تعداد ۴۵ نفر فوت کردند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در نشست کنترل و مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون ۲۸ نفر به مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است و ۲ نفر فوت کردند.

وی افزود: تا این لحظه شرق اهواز با ۵۵ نفر مبتلا، غرب اهواز با ۵۰، آبادان  با ۳۴، دزفول با ۳۱ و اندیمشک با ۲۷ مبتلا رتبه های اول تا پنجم تعداد مبتلایان در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با تشریح جزییات شیوع بیماری در سطح استان بیان کرد: بر اساس همین آمار بر اساس تعداد ابتلا به نسبت یکصد هزار نفر جمعیت ، اندیمشک، شوشتر و آبادان جایگاه اول تا سوم را دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تا این لحظه درصد فوت شدگان نسبت به مبتلایان در استان خوزستان ۱۲ درصد است همچنین ۷۹ درصد فوت شدگان دارای بیماری زمینه ای بودند و ۲۱ درصد نیز بیماری زمینه ای نداشتند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در روند بهبودی وضعیت خوبی داریم و بهبود مبتلایان از ۱۰۶نفر به ۲۰۴ نفر رسیده است و تعداد بستری‌ها نیز از ۱۲۵ نفر به ۱۱۰نفر کاهش پیدا کرده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار