تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۸۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع یکهزار بسته معیشتی، سهم بسیج آبادان برای شکست کرونا
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: یکهزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی و لوازم بهداشتی از سوی ناحیه مقاومت بسیج آبادان بین خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ شاپور احمدی  اظهار داشت:این اقدام در راستای حمایت از خانواده‌هایی که در این شرایط سخت توان تامین مایحتاج خود را ندارند انجام شده است.

وی افزود: بسته‌های معیشتی پس از شناسایی خانواده‌ها  درب منازل به آنها تحویل داده شد، ضمن اینکه پایگاه‌های بسیج در شهرستان‌ آبادان آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی موجب شده برخی از اقشار ضعیف جامعه و به خصوص کارگران روزمزد دچار مشکل مالی شوند، بر این اساس سپاه اقدام به توزیع اقلام حمایتی در این شهرستان کرد.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران شهرستان آبادان نیز در کنار دیگر ارگان‌ها،  ضمن شناسایی کانون‌های آلوده به ویروس کرونا نسبت به ضدعفونی آنها اقدام می‌کند و در این راستا چندین منطقه و اماکن پرتردد از سوی گروه‌های جهادی ضدعفونی شده است.

سرهنگ احمدی با تاکید بر اینکه این روند تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت، افزود: عموم مردم نیز با عدم خروج از خانه و پرهیز از تردد غیرضروری در شهر می‌توانند کمک شایانی به ریشه‌کنی این بیماری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آبادان در شرایط حاضر که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم از خطرپذیری بیشتری برخوردار هستند اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفت.

سرهنگ احمدی افزود: نیروهای بسیج آبادان با استقرار در مبادی ورودی جاده ماهشهر به آبادان از ورود خودروهای غیرساکن و غیرشاغل در ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر، جلوگیری می‌کنند. اکنون نیز در حال عملیات پایش خودروهایی که قصد ورود به منطقه آزاد اروند را دارند هستیم و چنانچه افرادی ساکن و شاغل شهرهای آبادان و خرمشهر نباشند از ورود آنها به این منطقه آزاد ممانعت به‌عمل می‌آید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از در اختیار گذاشتن اماکن، امکانات و بهداری سپاه به ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: قبلا نیز اعلام آمادگی کردیم تا کلیه اماکن، امکانات و بهداری سپاه در اختیار ستاد مبارزه با بیماری کرونا قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود ماسک تعدادی از کارگاه‌های دارای چرخ خیاطی و مورد حمایت بسیج سازندگی در آبادان برای تهیه و تولید ماسک آماده شده اند و در انتطار رسیدن مواد اولیه برای تولید ماسک می باشند ضمن اینکه تعدادی از این واحدهای تولیدی با دریافت کمک‌های خودجوش مردمی در حال تولید ماسک هستند.

سرهنگ احمدی به خدمات‌رسانی و حضور مستمر بیش از ۲۵۰ نیروی بسیجی در مقابله با بیماری کرونا در سطح شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ نیرو به‌طور شبانه‌روزی در مناطق مختلف شهرستان آبادان در حال ضدعفونی و گندزدایی معابر، اماکن، خیابان‌ها و محلات و خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار