تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۹۸۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا کوچ عشایر خوزستان را به تعویق انداخت
 مدیرکل امورعشایری خوزستان گفت:کوچ ییلاقی عشایر خوزستان به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا ۲ ماه به تعویق افتاد.

علی رحم کریمی افزود:تاخیر۲ دوماهه کوچ عشایر خوزستان با هماهنگی سازمان جنگلها و مراتع کشورو با تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا انجام شده است.
وی با بیان اینکه استان‌های میزبان عشایر خوزستان نیز آمادگی لازم را برای ورود عشایر ندارد از عشایر استان خواست به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش ضریب انتقال ویروس کرونا ، در کانون‌های عشایری خوزستان مستقر باشند.          کریمی گفت:امورعشایری خوزستان در زمان ۲ ماهه استقرارعشایر در مناطق قشلاقی ، خدمات لازم را به خانوارهای عشایری ارائه خواهد کرد.
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، یکجانشینی و در خانه ماندن را مهمترین عامل برای کنترل و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اعلام و به عموم مردم توصیه کرده از سفرهای درون و برون شهری و جابه جایی های غیرضروری خودداری کنند.
مدیرکل امورعشایری خوزستان در ادامه افزود: کوچ محدود درون استانی عشایر منعی ندارد ولی به خانوارهای عشایری اکیدا" توصیه می‌شود تحرکات خود را به حداقل برسانند وموارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
به گفته کریمی تاکنون در مناطق عشایری خوزستان مواردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.
استان خوزستان در فصل قشلاق میزبان ۲۳هزار خانوار عشایری با سه میلیون راس دام سبک از استان‌های چهارمحال وبختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، لرستان ، اصفهان ، همدان ، ایلام و کرمانشاه‌ است.
عشایر که بیشتر در مناطق‌گرمسیری جنوب‌شرق ، شرق و شمال شرق خوزستان ساکن هستند به طور معمول از فروردین ماه به بعد در صورت مناسب بودن آب و هوا و باز بودن مسیرهای عبوری و ایل‌راه‌ها به مناطق‌ ییلاقی استان‌های همجوار کوچ می‌کردند.

تا روز سه شنبه ۲۷ اسفندماه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان به ۳۳۱ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار