تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۸۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قربانیان مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان به ۵۹ نفر رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته به قربانیان مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان اضافه شد و شمار آنها به ۵۹ نفر رسید.

دکتر علی احسان پور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مشروبات تقلبی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که با احتساب این افراد، شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی  به ۶۴۷ مورد افزایش یافت.

وی افزود: هم اکنون ۲۸ نفر در مراکز درمانی خوزستان بستری بوده که از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

شمار قربانیان مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان تا روز سه شنبه ۲۷ اسفند ۵۶ نفر بود.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی افراد مسموم بر اثر مشروبات را در خوزستان، ۳۴ سال اعلام کرده که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.

وی گفت: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شده که از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چرا که هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

این مراجعات از روز ۱۶ اسفند آغاز شد و بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شد که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند. در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در روز ۲۰ اسفند نیز ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز از شناسایی و بازداشت ۲۷ نفر تاکنون در زمینه مشروبات الکلی تقلبی خبر داده و گفت:تمام عوامل تهیه و توزیع الکل سمی به لحاظ علم و آگاهی آنها از کشنده بودن الکل متانول با عنوان ارتکاب قتل عمد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی به مصرف کنندگان جلوگیری شده است. همچنین چند متهم دیگر که نقش اصلی در این موضوع دارند نیز شناسایی و در تعقیب هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار