تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۸۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عمده تخلفات در بازرسی‌ها در خوزستان مربوط به ماسک و دستکش است
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: عمده تخلفات در بازرسی‌هایی که در خصوص ویروس کرونا در استان کشف می شود ، مربوط به ماسک و دستکش است.

امیر حسین نظریبیان کرد: مواد شوینده به وفور در بازار و فروشگاه‌ها وجود دارد و در این بخش با کمترین تخلفات صنفی مواجه هستیم.

وی گفت : از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بیش از چهارهزار بازرسی از داروخانه ها ومراکز عرضه لوازم بهداشتی انجام گرفته و بیش از ۴۰ پرونده تخلف به دلیل گرانفروشی یا احتکار کالاهای بهداشتی تشکیل شده است.

نظری ادامه داد: گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری معاونت غذا و داروی اهواز و اداره کل تعزیرات حکومتی استان در ۲ نوبت صبح و عصردر حال انجام است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: ۱۰ تیم بازرسی به صورت روزانه در حال رصد بازار استان برای جلوگیری از هرگونه تخلف صنفی در بحث کالاهای بهداشتی هستند.

وی با اشاره به اینکه بازرسی ها تا زمان عادی شدن شرایط ادامه دارد افزود: با توجه به حکم قوه قضائیه با افراد محتکر کالاهای بهداشتی به شدت برخورد می شود واقدام آنها تحت عنوان اقدام  مجرمانه موردرسیدگی قضایی قرار می گیرد.

نظری بیان کرد: گزارش های مردمی در شناسایی اصناف متخلف بسیار کمک کرده است و از مردم تقاضا داریم در صورت هر گونه تخلف صنفی با استفاده از تلفن ۱۲۴ و یا سامانه " آپ" به سازمان صمت استان اطلاع دهند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان و افزایش تقاضا برای استفاده از کالاهای بهداشتی زمینه برای فعالیت افراد سودجو فراهم شده است که در چند روز اخیر مراکز و انبارهای زیادی از احتکار کالاهای بهداشتی در استان شناسایی شده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون ۳۵۹ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۴۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار