تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۹۸۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد قاطع با صنف‌های فعال شهرستان دزفول
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به افزایش بازرسی‌ها از بازار گفت: با اصنافی که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

امید بن عباس روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: شورای تأمین و ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان دزفول با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان تصمیماتی اتخاذ کرده و مقرر شده محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش جمعیت  در هسته مرکزی شهر طی روزهای اخیر اعمال شود.
وی با بیان اینکه بازار دزفول نیز با همین هدف تعطیل شده است، گفت: در راستای اجرای طرح تعطیلی بازار اصناف زیادی همکاری لازم را داشته‌اند که جای تقدیر دارد ولی برخی از اصناف نیز بدون توجه به اهمیت موضوع همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
بن عباس با بیان اینکه فعالیت صنف‌های شهرستان دزفول تا ۱۵ فروردین ممنوع است، افزود: براساس‌ نامه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی دزفول به دادستان ارسال کرده فعالیت اصناف در این مدت به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در حکم اقدام علیه سلامت عمومی جامعه تلقی شده و مجازات سنگینی دارد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول به افزایش نظارت بر صنوف و اهتمام ویژه در راستای اجرای طرح تعطیلی بازار اشاره کرد و گفت: ادارات مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی از امروز از صنف‌های مختلف بازرسی و درصورت مشاهده فعالیت آنها و بی‌توجهی به هشدارها، پرونده تشکیل می‌دهند.
وی از کسبه و اصناف دزفول خواست همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند تا از جریمه‌های قانونی و سنگین در امان بمانند.
بن عباس افزود: سوپرمارکت‌ها، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها، مراکز فروش مواد شوینده و بهداشتی، مغازه‌های عرضه مرغ، گوشت، ماهی و لبنیات، داروخانه‌ها و مراکز درمانی تنها صنف‌هایی هستند که در این مدت در دزفول اجازه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده فقط بخش اغذیه هایپرمارکت‌ها با رعایت تمام ضوابط بهداشتی اجازه فعالیت خواهند داشت و سایر بخش‌های این مراکز ملزم به تعطیلی هستند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: هایپرمارکت‌های بزرگ دزفول تحت نظارت‌های بهداشتی شدید هستند و دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه این مراکز را رصد می‌کند و در برخی از این هایپرها بازرس مقیم نیز وجود دارد.
وی افزود: عبور و مرور غیرضروری در شهرستان دزفول ممنوع است لذا از مردم تقاضا می‌شود در منازل خود بمانند.
بن عباس به رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا در دزفول اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین راه برای کنترل ویروس کرونا قرنطینه خانگی است که همه باید در راستای حفظ سلامتی خود و خانواده آن را  رعایت کنند ضمن اینکه مردم باید برای جلوگیری از شیوع کرونا از دید و بازدید عید اجتناب کنند.
تاکنون آزمایش کرونای ۵۶ نفر از بیماران بستری در بیمارستان بزرگ دزفول مثبت اعلام شده و هشت نفر در این بیمارستان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار