تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۹۸۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پهلوگیری۲ فروند کشتی حامل گندم در بندرامام
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۲ فروند کشتی حامل گندم وارداتی روز پنجشنبه در بندر امام پهلو گرفته و کار تخلیه آنها نیز شروع شد.

خدارحم امیری زاده  افزود:این ۲ کشتی با ظرفیت هرکدام۷۰هزار تن گندم ازکشورهای روسیه و آلمان است به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تامین نیازهای داخلی کشور وارد شده است.
وی گفت: از مجموع برنامه چهار میلیون تنی واردات گندم توسط سازمان بازرگانی دولتی ایران در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ حدود ۱.۳میلیون تن آن در بندر امام تخلیه و بقیه از طریق بنادر شمالی کشور وارد می‌شود.
امیری زاده با اشاره به درپیش بودن پهلوگیری ۱۰ فروند کشتی حامل گندم در فروردین ماه ۱۳۹۹ در بندرامام افزود: بخش مهمی از محموله های گندم وارداتی به بندر امام از طریق خطوط ریلی و بخش کمتری از طریق شبکه جاده‌ای کشور به اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ابراز امیدواری کرد در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۸۸ با افزایش تولید گندم، کشورمان دوباره به باشگاه صادرکنندگان گندم جهان بپیوندد.
وی گفت: برای واردات کالاهای اساسی از جمله شکر ، روعن خام نباتی ، برنج از طریق بندر امام مشکل خاصی وجود ندارد و آمارها از افزایش ۱۹درصدی ذخایر کالاهای اساسی کشور حکایت می کند.
به گفته امیری ‌زاده بروز سیلاب بهاری خوزستان و آبگرفتگی بخش‌های زیادی از مزارع گندم در استان‌هایی که قطب تولید گندم کشورمحسوب می‌شوند سبب کاهش تولید این محصول راهبردی شده بود وبه ناچار بخشی از نیاز کشور به گندم از طریق واردات برطرف شد.
به گزارش ایرنا حدود ۷۰درصد حجم کالاهای اساسی و ۹۰درصد نهاده‌های دامی فله‌ مورد نیاز کشور از طریق بندر امام واقع درکناره خورموسی وارد کشور می‌شود
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار