تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۹۸۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم خوزستان با خیال آسوده خون اهدا کنند
 مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه مراکز درمانی استان نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی دارند، گفت: مردم بدون نگرانی از کرونا با خیال آسوده خون اهدا کنند.

 دکتر صادق جلیلی عصر پنجشنبه در جریان حضور در پایگاه انتقال خون اهواز و اهدای خون خود و جمعی از کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی افزود: با توجه به شرایط ضدعفونی و دقت و اهتمام پزشکان و عوامل سازمان انتقال خون نسبت به سلامت اهدا کنندگان، هیچ‌گونه خطری متوجه آنها نخواهد بود لذا جای نگرانی نیست.
وی با اشاره به درگیری مردم با ویروس کرونا و کاهش آمار فرآورده‌های خونی در بانک خون از شهروندان خوزستانی خواست با اهدای بخشی از خون خود به بیماران نیازمند در این امر انسانی و اسلامی مشارکت کنند و جان بیماران همنوع خود را که در بیمارستان‌ها بستری هستند و چشم به یاری آنها دوخته‌اند را نجات دهند.
جلیلی گفت: اهدای خون اهدای زندگی به بیماران نیازمند است بنابراین در این شرایط سخت و خاص، شهروندان برای اهدای خون نباید درنگ کنند.
عبدالعزیز فقهی مدیرکل انتقال خون خوزستان نیز ضمن تقدیر از مدیر درمان تامین اجتماعی و مجموعه این مدیریت برای اهدای خون گفت: همچنان نیازمند مشارکت آحاد مردم نوع دوست خوزستان در اهدای خون هستیم.
وی با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی نیاز داریم، افزود: بدلیل کاهش شدید ذخایر خونی قادر به تامین نیاز بیماران بستری در مراکز درمانی خوزستان نیستیم.
مدیرکل انتقال خون استان خوزستان اظهار داشت: هم اکنون یک سوم خون مورد نیاز بیماران خوزستانی از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

وی با اشاره به توقف برخی عمل‌های جراحی در  خوزستان بدلیل کمبود خون افزود: کاهش شدید ذخایر خونی و نیاز به تخت های بیمارستانی برای مبتلایان به ویروس کرونا از مهمترین دلایل انجام نشدن عمل‌های جراحی به جز عمل‌های جراحی اورژانسی هستند.
براساس تازه‌ترین گزارش رسیده از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم اکنون مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در خوزستان به ۳۸۱ نفر رسیده که از این تعداد ۵۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار