تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۸۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار شعیبیه:
نیازی به هشدار تخلیه روستاهای مجاور رودخانه دز نیست
بخشدار شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر با اشاره به ورود پدیده بارشی و افزایش دبی آب رودخانه دز تا ۷۰۰ مترمکعب در ثانیه، گفت: سیل بندها در منطقه مقاوم هستند و نیازی به هشدار تخلیه روستاهای مجاور این رودخانه احساس نمی‌شود.

باقر چعب  با اشاره به اینکه از بین روستاهای مجاور رودخانه دز تنها روستای "دهول " در معرض آبگرفتگی قرار داشت، اظهارداشت: با اقدامات پیشگیرانه و ایجاد یک حلقه حفاظتی ، این روستا تا حد زیادی ایمن شده است.

وی ادامه داد: با این وجود یک زهکش مربوط به جهادکشاورزی در بالا دست این روستا قرار دارد و دچار مشکلاتی است که در حال تقویت آن هستیم.

بخشدار شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر تصریح کرد: با مطالعاتی که از سوی شرکت دز آب در فصل تابستان سال ۹۸ انجام شد، تقویت و مقاوم سازی سیل بندهای این بخش از شهرستان شوشتر اولویت بندی شد.

چعب با اشاره به شرایط سیلابی در سال های ۹۵ و بهار ۹۸ در بخش شعیبیه، بیان داشت: برای پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی ناشی از آبگرفتگی روستاها، اقدامات لازم برای تقویت بیش از ۲۰ کیلومتر از سیل‌بندها طی فصل های پاییز و زمستان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با وجود دبی ۷۰۰ متر مکعبی رودخانه دز هنوز زمین‌های کشاورزی خارج از سیل بندها دچار آبگرفتگی نشده‌اند، افزود: می‌توان گفت در صورت افزایش دبی رودخانه تا ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه نیز، مشکلی از بابت آبگرفتگی در این بخش نخواهیم داشت.

چعب یادآور شد: در حال حاضر شکستگی در زمینه سیل بندها گزارش نشده است ولی همچنان ماشین آلات در حال کار برای ادامه روند تقویت سیل‌بندهای این بخش هستند.

در فروردین ماه پارسال خروجی سد کرخه به بیش از ۲ هزار مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز به بیش از سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسید.

در پی طغیان رودخانه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان دچار سیلاب شدند. ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. به گفته وزیر کشور ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر سیل بهار امسال بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار