تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پالایشگاه آبادان ۲۵ درصد سوخت کشور را تامین می‌کند
 مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تامین می‌کند.

علیرضا امین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پالایشگاه آبادان بنزین استاندار یورو چهار کلان شهرهای ایران را با تولید روزانه ۲ میلیون لیتر در روز و ظرفیت ۱۲ میلیون لیتر تامین می‌کند.

وی افزود: این پالایشگاه در راستای خودکفایی فرآورده های نفتی کشور برای نخستین بار در ایران سوخت ۱۰۰ll(بنزین بالگرد و هواپیماهای آموزشی و ملخی) و سوخت ztk(بنزین جت و هواپیماهای مسافربری) را هم تولید کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه در سال جهش تولید با افزایش ظرفیت تولید انواع محصولات بالا و پایین دستی نفتی به بیش از ۴۵۰ بشکه در روز تصمیم دارد نقش بسزایی در تامین خوراک صنایع گوناگون نفتی کشور و برطرف کردن نیاز بازارهای داخلی ایفا کند.

امین افزود: تصمیم گرفتیم با اعطای تسهیلات بانکی با نرخ بهره بانکی اندک و زمان بازپرداخت طولانی به صنایع پایین دستی حوزه نفت و گاز از جمله پتروشیمی‌ها، کارخانجات قیر، روغن و لاستیک سازی که مواد اولیه محصولاتشان را از پالایشگاه آبادان دریافت می‌کنند نگاه ویژه‌ای به بازارهای داخلی و افزایش کارآمدی کارخانه‌های ایرانی داشته باشیم.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در این پالایشگاه به فرآورده های نفتی تبدیل می‌شود.

 پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)  تولید می‌کند.  

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار